Nie takie zimno straszne

Autor: Ewelina Płońska
Na początku XIX wieku Vincent Priessnitz przekonywał, że zabiegi z użyciem lodowatej wody mają wyjątkowe właściwości lecznicze. Nowsza wersja leczenia zimnem (czyli powietrzem schłodzonym ciekłym azotem), zwana krioterapią, zaczyna być włączana do oferty hoteli   W 1978 roku w Japonii otworzono pierwszą na świecie klinikę, która zajmowała się leczeniem reumatoidalnego zapalenie stawów i astmy za pomocą niskich temperatur. Kolejno plusy krioterapii zaczęto dostrzegać w państwach europejskich - szczególnie w Niemczech, Austrii i Polsce. Zagrożenie pozwala na leczenie Niska temperatura odbierana jest przez organizm jako zagrożenie. Dlatego też natychmiast uruchamiany jest szereg reakcji obronnych. Naczynia krwionośne i limfatyczne rozszerzają się w bardzo szybkim tempie. Przez obwodowe naczynia krwionośne przepływa zdecydowanie większa ilość krwi, rośnie również tempo metabolizmu. Krew jest zdolna zmagazynować prawie cztery razy więcej tlenu i składników odżywczych. Zwiększa się produkcja limfocytów-T, enzymów i hormonów (takich jak endorfiny, dopomina, serotonina - tzw. hormony szczęścia). Stosowane są dwie formy krioterapii - miejscowa i ogólna. Pierwszą wykorzystuje się w celu zminimalizowania bólu narządów ruchu oraz reumatycznych, eliminacji zmian skórnych i na błonach ś [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *