Autor: Mariusz Jarymowicz
Zacząć należy od tego, co nie jest ani tapetą, ani okleiną ścienną? A nie są nią: włókno szklane, tkane o różnych wzorach przeplotu i w postaci włókniny; farba malarska, zwana przez niektórych producentów „płynną tapetą”, nakładana pędzlem; tzw. „tapeta japońska”, w postaci płynnej pulpy nakładanej jak tynk dekoracyjny; podkład malarski, w postaci papierowej taśmy, zwanej „raufazą”.
Jest jeszcze wiele innych pomysłów wykreowanych przez działy marketingu szukające nowych rynków zbytu dla dotychczasowej produkcji. W wyżej wymienionych przypadkach produkty nie spełniają definicji określenia „tapety”, ponieważ wymagają dodatkowych czynności polegających na nakładaniu jednej lub wielu powłok malarskich, bądź też nie są w postaci gotowej do naklejenia taśmy dającej finalny efekt dekoracyjny. Wprawdzie takie nazewnictwo funkcjonuje w Polsce od wielu lat, należy jednak pamiętać, że czym innym są różnego rodzaju słowotwory, przyjęte jako potoczna nazwa, często bardzo myląca i z zasady nie oddająca sedna sprawy, a czym innym są nazwy i określenia zgodne z zasadami ich nadawania. Niestety coraz częściej zasady te są łamane. Dlaczego producenci nazywają swoje produkty tapetami? Ponieważ tapety ścienne są nazwą powszechnie znaną w Europie od setek lat i skraca to znacznie okres promocji produktu i jego akceptacji przez odbiorców. To daje firmom duże oszczędności i pozwala w krótkim czasie osiągnąć dobre wyniki finansowe.
Wallpaper i Wallcovering
Przedstawmy więc definicje. Tapeta „Wallpaper”, jest to produkt dający gotowy efekt dekoracyjny, w postaci taśmy o przeciętnej szerokości 52 do 70 cm, nawiniętej na rolkę, wykonany na bazie papieru, który może być barwiony, tłoczony, powlekany cienką warstwą winylową lub poliestrową, może być to papier barwiony i powlekany lakierem nabłyszczającym lub matowym. Tapeta po naklejeniu na podłoże nie wymaga nakładania dodatkowych warstw dekoracyjnych ani zabezpieczających. To jest bardzo ważne. Tapety, konfekcjonowane są najczęściej w postaci eurorolek, szerokości 52 cm i długości pasa [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz