Autor: Ewelina Płońska
Na początku XIX wieku Vincent Priessnitz przekonywał, że zabiegi z użyciem lodowatej wody mają wyjątkowe właściwości lecznicze. Nowsza wersja leczenia zimnem (czyli powietrzem schłodzonym
ciekłym azotem), zwana krioterapią, zaczyna być włączana
do oferty hoteli
W 1978 roku w Japonii otworzono pierwszą na świecie klinikę, która zajmowała się leczeniem reumatoidalnego zapalenie stawów i astmy za pomocą niskich temperatur. Kolejno plusy krioterapii zaczęto dostrzegać w państwach europejskich - szczególnie w Niemczech, Austrii i Polsce.
Zagrożenie pozwala
na leczenie
Niska temperatura odbierana jest przez organizm jako zagrożenie. Dlatego też natychmiast uruchamiany jest szereg reakcji obronnych. Naczynia krwionośne i limfatyczne rozszerzają się w bardzo szybkim tempie. Przez obwodowe naczynia krwionośne przepływa zdecydowanie większa ilość krwi, rośnie również tempo metabolizmu.
Krew jest zdolna zmagazynować prawie cztery razy więcej tlenu i składników odżywczych. Zwiększa się produkcja limfocytów-T, enzymów i hormonów (takich jak endorfiny, dopomina, serotonina - tzw. hormony szczęścia).
Stosowane są dwie formy krioterapii - miejscowa i ogólna. Pierwszą wykorzystuje się w celu zminimalizowania bólu narządów ruchu oraz reumatycznych, eliminacji zmian skórnych i na błonach ś [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz