Autor: Anita Bajdalska, jest certyfied
SPA supervisorem ISPA
Dzisiejsza rzeczywistość pokazuje, że bez obecności w mediach społecznościowych nie da się już istnieć na rynku. Każdy w mniejszym lub większym stopniu stara się tam zaistnieć, aby zostać zapamiętanym. Hotele coraz więcej uwagi przywiązują do interakcji z gośćmi, a internetowe portale społecznościowe są do tego idealne. Czy także hotelowe SPA wykorzystują te szanse? Jak starają się zaistnieć w tym zalewie informacji? Czy świadomie kreują swoją obecność i czy wykorzystują potencjał, jaki mają?
Obecnie profile na portalach społecznościowych są już niezbędne do tego, aby móc nawiązać interakcję z obecnymi i potencjalnymi gośćmi, zacieśniając relacje. Witryna internetowa ma przedstawić informację o obiekcie, możliwości, jakie oferuje itp., jednak taka witryna nie jest z gumy i nie wszystkie ciekawe informacje da się na niej przedstawić. Media społecznościowe idealnie nadają się do informowania o wszelkich promocjach i wydarzeniach.
Porady fachowe? Promocje? Pokazanie potencjału?
Liczba hoteli SPA & wellness stale wzrasta, również poprzez modernizację obiektów już istniejących, które rozszerzają swoją ofertę o część SPA & wellness. To bardzo dobry kierunek zmiany, jednak sama modyfikacja nazwy to nie wszystko, w ślad za tym powinna pójść także zmiana kierunku marketingowej promocji z naciskiem na promocję nowych usług SPA & wellness. Przygotowanie spójnej strategii należy do zadań działu marketingu hotelu, jednak manager SPA również powinien w takim procesie brać udział, gdyż jednym z elementów tej strategii jest promocja hotelu w mediach społecznościowych. Czy hotele, które mają w swojej nazwie SPA, faktycznie na portalach społecznościowych promują ofertę SPA? Nazwa zobowiązuje do tego, ale – jak pokazuje życie – na fanpage’ach mało jest informacji o strefach SPA. Dlaczego tak się dzieje? Trudno znaleźć odpowiedź. Ale na pewno warto znać zasady budowania relacji z gośćmi w mediach społecznościowych, aby zachęcać ich do skorzystania z oferty SPA hotelu. Przede wszystkim trzeba przyjąć strategię działania dla części SPA & wellness. Nie może być ona oczywiście oderwana od strategii marketingowej hotelu, ale wręcz ściśle z nią skorelowana. Do takiego dokumentu należy przygotować podrozdział o promocji strefy SPA. Potrzebny jest plan działania oraz harmonogram wdrożeń zarówno w obszarze marketingu tradycyjnego, jak i internetowego. Zanim jednak do tego przystąpimy, warto zastanowić się dokładnie nad pytaniami: dla kogo szykujemy informację i na jakim efekcie marketingowym zależy nam najbardziej? A dopiero potem – jakie instrumenty będziemy wykorzystywać, aby dojść do wyznaczonych celów? Z doświadczenia wiem, że nawet najlepszy marketingowiec w wypadku działu SPA najczęściej nie ma bladego pojęcia, jak się do tego zabrać. Może widzie [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz