PODRÓŻ SENTYMENTALNA Hotel bajka z Katowic czyli historia zielonego potwora zwanego Silesią

Autor: Kasia Walków
Przyszłam na świat w Katowicach i czasem myślałam sobie, że gdyby miejscem mojego urodzenia nie był szpital, ale hotel – bo przecież „life is a hotel” – to chciałabym, aby to był właśnie ten piękny, zielony, imponujący, jak na tamte czasy, hotel Silesia. Wielokrotnie będąc dzieckiem w latach 90. marzyłam o tym hotelu, fascynował mnie i bardzo chciałam go odwiedzić. Widać marudziłam na tyle skutecznie, że któregoś dnia rodzice zabrali mnie tam na lody. Ach… To był szczyt marzeń, wielkie, luksusowe przestrzenie, wszechogarniająca zieleń i to poczucie, że jest się w centrum wszechświata. Tak przynajmniej czułam się, mając te kilka lat. W końcu dorosłam, zmądrzałam, a hotel? Cóż, powoli odchodził w otchłań niebytu. Powstawały nowe, piękniejsze, bardziej nowoczesne, ale sentyment do Silesii pozostał. Nie tylko mój, wielu mieszkańców Katowic z niepokojem myślało, co dalej z ich niegdyjsiejszym symbolem luksusu oraz – co tu dużo ukrywać – miejscem przypominającym wielu dzieciństwo i młodość. Niestety, sentyment to nie wszystko, 15 grudnia 2006 roku decydenci postanowili ten działający wciąż pod skrzydłami grupy Orbis obiekt zamknąć. Poczułam się trochę tak, jakby zabrano mi ulubiony talizman z dzieciństwa albo zburzono zamek księżniczki z mojej bajki. To, co dziś wiadomo o zielonym potworze – ale umówmy się, przypomina on bardziej Shreka niż groźnego smoka – to tylko [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *