Autor: Joanna Bartnik. Autorka jest managerem ds. HoReCa w firmie Gricard Polska
Jak wiadomo, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. A decyduje ono o całościowej ocenie hotelu. Dlatego też poza wystrojem wnętrz, jakością obsługi, czy doskonałym jedzeniem, tak bardzo istotna w hotelu jest czystość. Ale to kosztuje. Co może zrobić hotelarz, aby mieć pod kontrolą te koszty?
Wiadomo, że każdy, czy to przedsiębiorca, czy osoba prywatna, szuka oszczędności i dobrych okazji, jednak należy pamiętać, że nie zawsze patrzenie tylko na koszty jest najlepszym rozwiązaniem, również pod względem ekonomicznym. Dyrektor czy właściciel hotelu musi z jednej strony dbać o finanse, ale z drugiej – przede wszystkim cały czas czuwać nad standardami w swoim obiekcie. Optymalizacja kosztów czystości wiąże się nie tylko z korzystną ceną produktów. Jest wiele elementów składowych, które w połączeniu z dobrą ceną mają wpływ na gospodarność hotelu. Wśród najważniejszych z nich wymienić należy: wydajność produktów, zastosowanie systemów dozujących do najczęściej używanych preparatów, spersonalizowane plany higieny, przeszkolenie personelu z zakresu stosowania chemii profesjonalnej, przeprowadzanie okresowych kontroli pracy personelu oraz zużycia preparatów, czy wreszcie współpraca z dostawcą, który w kompleksowy sposób będzie w stanie obsłużyć obiekt w zakresie utrzymania czystości.
Dostawca – producent
Pierwszym krokiem do zoptymalizowania kosztów utrzymania czystości jest wybór dostawcy, który w kompleksowy sposób będzie w stanie obsłużyć hotel, czyli poza dostarczeniem pełnej gamy produktów, zarówno chemicznych, higienicznych, jak i wszelkich akcesoriów i sprzętów, zagwarantuje również wszelkie usługi związane m.in. z doradztwem i szkoleniami. Warto też zwrócić uwagę na to, czy dostawca jest producentem np. sprzedawanej chemii. W takiej sytuacji hotel ma gwarancję niższych cen – dostawca nie musi nikomu płacić marży. Firma będąca producentem środków czystości posiada ponadto wyspecjalizowany dział chemików i technologów, którzy czuwają nad jakością produktów, ich wydajnością i są w stanie reagować na [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz