Autor: Andrzej Szafrański
W połowie grudnia 2008 roku w Polsce funkcjonowało niemal 1,7 tys. hoteli. W ciągu półtora roku takich obiektów noclegowych przybyło niemal 180. Statystyka wskazuje, że co trzy dni otwiera się w Polsce nowy hotel
Statystyka statystyką, nie do końca można jej wierzyć, jednak prawdą jest, że hoteli w Polsce przybywa. Jak wynika z ewidencji obiektów noclegowych prowadzonych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, w ciągu ostatnich osiemnastu miesięcy liczba hoteli wzrosła o prawie 180. W praktyce nie oznacza to jednak, że wybudowano taką ilość hoteli. Oznacza natomiast, że taka właśnie liczba obiektów pomyślnie przeszła proces kategoryzacji.
Nie stawiamy na "ekonomiczną"
Jakich hoteli przybywa najwięcej? Z załączonej do tekstu tabeli wynika, że trzygwiazdkowych. Przybyło ich dokładnie sto, a do końca roku ich liczba powinna się zwiększyć o kolejne cztery obiekty. Dlaczego trzygwiazdkowców przybywa najwięcej? Dlatego że korzystna w stosunku do możliwości inwestycyjnych ich właścicieli jest relacja: wielkość zaangażowanego kapitału - cena uzyskiwana ze sprzedaży pokoju - zwrot z inwestycji. Hotele tego segmentu zdecydowanie dominują liczebnie na rynku mając ponad dwie piąte udziału. W porównaniu do grudnia 2006 roku zmniejszył się udział obiektów jedno- i dwugwiazdkowych. co pokazuje, że mimo głoszonych powszechnie tez, segment ten nie cieszy się zainteresowaniem inwestorów. Liczba obiektów "ekonomicznych" zwiększa się - przede wszystkim - dzięki inwestycjom dużych grup hotelowych, takich jak Orbis/Accor i Louvre Hotels. Dużym, międzynarodowym operatorom jest o wiele łatwiej zoptymalizować koszty funkcjonowania takich obiektów i - mają [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz