Autor: Rafał Roszak,
dział New Business Development,
fundusz inwestycyjny YouNick
Wraz z nowym rokiem warto przyjrzeć się, które z trendów zauważonych już na rynku rozkwitną w 2017 roku i będą miały znaczenie biznesowe. W przypadku branży hospitality spośród wszystkich nowinek i gadżetów przyjrzyjmy się pięciu bliżej należy się przyjrzeć pięciu poniższym.
ROBOTYZACJA OBIEKTÓW
Czy można sobie wyobrazić pozbawiony tradycyjnej obsługi, w pełni zautomatyzowany hotel? Jak definiować „gościnność” w obiekcie, w którym odwiedzających wita i obsługuje robot? Jeszcze kilka lat temu podobne pytania pozostawały w sferze science fiction. Obecnie rozwój automatyki w zakresie rozwiązań sprzętowych czy sztucznej inteligencji sprawia, że jesteśmy tego typu dylematom bliżsi niż kiedykolwiek. Henn na Hotel w japońskim Sasebo to pionierski obiekt w tej dziedzinie, gdzie już na recepcji gości witają roboty o kształcie kobiety oraz … dinozaura. Kolejnymi automatami, mniej lub bardziej humanoidalnymi, są concierge przejmujący bagaże, obsługa szatni i przechowalni bagaży, czy „boy hotelowy” prowadzący gości do pokoju. Drzwi pokoju otwierają się automatycznie, po rozpoznaniu twarzy gościa, co swoją drogą również jest ciekawą nowinką techniczną, mającą znaczenie z perspektywy bezpieczeństwa dostępu. Wewnątrz czeka automatyczny asystent sterujący oświetleniem i klimatyzacją oraz wzbogacający pobyt w hotelu o informacje na temat pogody, wydarzeń w okolicy czy wiadomości z mediów. Armia robotów „zatrudniona” w japońskim hotelu to oczywiście obecnie przede wszystkim działanie marketingowe, lecz w miarę popularyzacji technologii tam wykorzystywanych z pewnością ten rodzaj automatyzacji stanie się kuszący dla operatorów poszukujących redukcji kosztów działania. Nie jest więc niczym odległym wizja hoteli, w których gościnność personelu nie będzie sposobem podejścia do klienta, lecz… wgranym programem.
WZROST ZABEZPIECZEŃ TECHNOLOGICZNYCH
Wszelkie naruszenia bezpieczeństwa klienta – już nie tylko fizycznego, ale i dotyczącego ich cyfrowej tożsamości, jak np. informacji związanych płatnościami elektronicznymi – oznaczają dla marki stratę pieniędzy idącą w setki tysięcy, jeśli nie miliony. Bezpośrednią – w wyniku wrogich działań, jak i pośrednią, wiążącą się z utratą wizerunku [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz