Pracownik, który ma w sobie instynkt sprzedawcy, jest w hotelarstwie na wagę złota. Ale czy zdajemy sobie sprawę, kto tak naprawdę sprzedaje nasz hotel? Recepcjoniści, barmani, kelnerzy stanowią o naszej sile sprzedażowej tak samo jak działy sprzedaży. Zapominamy, że siła sprzedaży tkwi w całym naszym zespole.
W ostatnim czasie wziąłem udział w kilku wydarzeniach branżowych i wysłuchałem, co tęgie głowy mają do powiedzenia na temat sprzedaży i marketingu hotelowego. Wnioski? Wszyscy trąbimy na temat tego, że świetna koniunktura pozwala nam selekcjonować biznes i wybierać ten najbardziej lukratywny. To dobre czasy dla hotelarstwa – fakt. Jednocześnie mówimy o tym, że coraz trudniej o dobrych pracowników, szczególnie operacyjnych. To też fakt, a będzie jeszcze gorzej. W ramach Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie, w której zasiadają przedstawiciele największych sieci hotelowych, rozmawiamy często o tym, że najwyższy czas na zdecydowaną walkę o pracownika, by nie odszedł, gdy tylko otworzą się kolejne hotele. Podkreśla się wagę komponentu szkoleniowego jako czynnika, który może pomóc zatrzymać ludzi – przedstawicieli pokolenia Y, chcących się rozwijać, a jeśli to się nie dzieje szukają gdzie indziej. Łączę w głowie te fakty i zastanawiam się, czy my w branży tylko mówimy, czy też coś w tej materii robimy?
Motywujmy zamiast rekrutować
Ilu gości trafia do [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz