Trudno o optymizm

Prawie 60 proc. hotelarzy, którzy wzięli udział w naszej sondzie uważa, że tegoroczna jesień nie będzie lepsza pod względem frekwencji w ich obiektach od jesieni ubiegłorocznej, kiedy zaczęły pojawiać się pierwsze symptomy kryzysu. Spodziewają się, że kryzys będzie trwał.


Ostatnie 12 miesięcy to najcięższy okres dla polskiego hotelarstwa od wielu lat. Globalny kryzys finansowy spowodował wycofanie się klientów biznesowych z hoteli, spadek liczby przyjazdów obcokrajowców i ograniczenie aktywności turystycznej gości indywidualnych. Wszystko to przełożyło się na dużo niższe obłożenie hoteli, co pociągnęło za sobą konieczność obniżania cen pokoi, aby przyciągnąć gości, a w konsekwencji niższe wpływy przez co wiele obiektów zaczęło funkcjonować na granicy, o ile nie poniżej, rentowności.


Największy kryzys nastał na początku roku i trwał aż do wiosny. Latem, dzięki słabszej złotówce w stosunku do euro, wypełniły się hotele w miejscowościach turystycznych, dzięki Polakom, k [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *