Światło architektem hotelu

Odpowiednia ekspozycja świetlna hotelu potrafi wydobyć piękno jego architektury lub ukryć jej mankamenty. I to zarówno w przypadku samej bryły obiektu, jak i jego przestrzeni wewnętrznych oraz pokoi. Jednak należy pamiętać, że dziś światło to nie tylko odpowiednie rozmieszczenie żarówek, ale także ich energooszczędność oraz estetyka oprawy
ht_2008_12-11.jpg


Pokój hotelowy, by spełniał potrzeby różnych grup gości, musi być uniwersalny. Wygodny dla biznesmena w podróży, który - poza miejscem do odpoczynku - potrzebuje również ergonomicznego miejsca do pracy. Komfortowy dla turysty, który czynnie spędza cały dzień, a wieczorem chce odpocząć i przygotować się do kolejnego dnia. Temu celowi podporządkowane jest oświetlenie pokoju, które powinno współgrać z jego wystrojem, klimatem i wyposażeniem.

Najlepiej, gdy punktów świetlnych w pokoju jest dużo, bo pozwalają kreować różne konfiguracje świetlne i w zależności od potrzeb oświetlać wybrane części pokoju. To oczywiście nie zawsze współgra z intencjami właściciela hotelu, który dąży do optymalizacji kosztów, czyli takiego urządzenia obiektu, by gość czuł się komfortowo, ale by komfort ten nie kolidował z płaceniem jak najniższych rachunków za energię czy wodę. W praktyce ogranicza się więc często do instalacji minimalnej, wymaganej przepisami liczby punktów świetlnych.


Światło w pokoju hotelowym W pok
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *