Autor: Ewelina Płońska
Podłoga jest istotnym elementem każdego pomieszczenia. Lśniąca i zadbana, obok miłej atmosfery panującej w hotelu i pięknego wystroju, jest swoistą jego wizytówką. Powinna przyciągać wzrok
Przynoszone z zewnątrz na podeszwach butów gości hotelowych: kurz, kamienie, żwir czy ziemia zostają na podłodze, tworząc na niej, często niemal niewidoczną, powłokę. Elementy te są stopniowo rozdrabniane przez przechodzące osoby, a w efekcie rysują powierzchnię. Zanieczyszczenia przyspieszają zużycie, powodują niszczenie i odbarwianie podłogi, są źródłem zarazków. A przede wszystkim psują jej wizualny efekt i potrafią zniechęcić klienta do ponownej wizyty w hotelu.
Niezwykle ważne staje się zatem dokładne czyszczenie i przynosząca oczekiwane efekty pielęgnacja podłogi. Różna kombinacja podstawowych komponentów środków czyszczących pozwala na ingerencję w ich właściwości.
W zależności od tego, na jakiej cesze najbardziej nam zależy, do preparatów dodawane się składniki różnicujące te właściwości. Głównymi składnikami środków czyszczących są substancje powierzchniowo czynne (anionowe i niejonowe), kwasy i zasady, rozpuszczalniki, substancje dyspergujące (ułatwiające wprowadzenie substancji trudnorozpuszczalnych do roztworów wodnych) i kompleksujące oraz specjalne dodatki i wypełniacze.
Czasem, w zależności od rodzaju preparatu, stosowane są wybielacze, enzymy, środki ścierające. Dodawane są również woski (wpływają na poślizg, polerowalność i odtwarzalność uszkodzoneg [...]
Przynoszone z zewnątrz na podeszwach butów gości hotelowych: kurz, kamienie, żwir czy ziemia zostają na podłodze, tworząc na niej, często niemal niewidoczną, powłokę. Elementy te są stopniowo rozdrabniane przez przechodzące osoby, a w efekcie rysują powierzchnię. Zanieczyszczenia przyspieszają zużycie, powodują niszczenie i odbarwianie podłogi, są źródłem zarazków. A przede wszystkim psują jej wizualny efekt i potrafią zniechęcić klienta do ponownej wizyty w hotelu.
Wymagania stawiane środkom czyszczącym i pielęgnującym podłogi:
- wysoka skuteczność czyszczenia - dobre zwilżenie, rozprowadzenie i pielęgnacja - ochrona i odżywianie czyszczonej powierzchni,
- zapewnienie wysokiego stopnia higieny,
- pozostawienie na powierzchni podłogi filmu o ładnym połysku,
- o właściwościach antypoślizgowych,
- przyjazne dla środowiska,
- w przystępnej cenie (dobry stosunek ceny do efektów działania),
- wydajne (maksymalne pokrycie powierzchni z danej objętości preparatu),
- całkowicie bezpieczne dla użytkownika (nietoksyczne),
- dodatkowo: o przyjemnym zapachu, wygodne w aplikacji.
Niezwykle ważne staje się zatem dokładne czyszczenie i przynosząca oczekiwane efekty pielęgnacja podłogi. Różna kombinacja podstawowych komponentów środków czyszczących pozwala na ingerencję w ich właściwości.
W zależności od tego, na jakiej cesze najbardziej nam zależy, do preparatów dodawane się składniki różnicujące te właściwości. Głównymi składnikami środków czyszczących są substancje powierzchniowo czynne (anionowe i niejonowe), kwasy i zasady, rozpuszczalniki, substancje dyspergujące (ułatwiające wprowadzenie substancji trudnorozpuszczalnych do roztworów wodnych) i kompleksujące oraz specjalne dodatki i wypełniacze.
Czasem, w zależności od rodzaju preparatu, stosowane są wybielacze, enzymy, środki ścierające. Dodawane są również woski (wpływają na poślizg, polerowalność i odtwarzalność uszkodzoneg [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz