Dara Khosrowshahi jest prezesem firmy Expedia (Hotels.com). Pod jego kierownictwem od 2005 roku Expedia (założona przez Microsoft) powiększyła się do ponad 100 turystycznych stron rezerwacyjnych w 60 krajach. W 2011 roku brał udział w przekształceniu siostrzanej firmy TripAdvisor w spółkę akcyjną. Ma 41 lat, pochodzi z Teheranu, od 1978 roku mieszka w USA.
Expedia zaczęła być ostatnio bardziej aktywna w Europie. Czy jest jakaś różnica w rezerwacyjnych zachowaniach Europejczyków w porównaniu do Amerykanów.
Europejczycy są bardziej przyzwyczajeni do korzystania z modelu agencyjnego, więc jest to dobry rynek dla nas. Goście preferują ten sposób rezerwacji, a my musimy być tam, gdzie jest popyt.
Personalizacja jest obecnie wyraźnie obserwowanym, ogromnym trendem, jeśli chodzi o marketing hotelowy skierowany na gości. Jaki będzie kolejny krok w tym procesie?
Robimy dużo, aby dopasować nasze kanały do grup docelowych, a jako pierwszy krok do tego celu proponujemy targetowanie przez okazje. Np. jeśli klient szuka hotelu na dwie noce w środku tygodnia, wiemy, że to gość biznesowy, więc lista hoteli, które zaoferujemy tej osobie powinna być inna niż, powiedzmy, osobie szukającej pokoju na tydzień.
Jeśli miałby pan dać hotelarzom jedną radę dotyczącą współpracy z serwisami, jak by brzmiała?
Spójrz na swój hotel na naszej stronie. Spójrz na opisy pokoi, na opisy innych udogodnień, na zdjęcia i upewnij się, że są takie jakie chcesz, żeby były. Goście chcą tego kontentu. (źródło: Hotelmanagement.net)
Dodaj komentarz