Rok 2012 był dobry, jaki będzie 2013?

Autor: Piotr Stawiński

W 2012 roku rynek hotelowy w Polsce w pełni wykorzystał możliwości wynikające z pełnienia funkcji współgospodarza EURO 2012. Orbis osiągnął dobre wyniki sprzedażowe, poprawiając zarówno wskaźniki operacyjne, jak i finansowe – podsumowuje rok 2012 Laurent Picheral, prezes zarządu Orbis S.A.

 

Łączne przychody Grupy Hotelowej Orbis w 2012 r. wzrosły o 3,3 proc. w odniesieniu do 2011 r. i wyniosły 691,5 mln zł. Wskaźnik EBITDA w roku 2012 uzyskał wartość 200,2 mln zł w ujęciu, co przekłada się na wzrost o 7,5 proc.

 

Dobre wyniki, otwarcia i zamknięcia

Dobre wyniki operacyjne osiągnięte przez Grupę Hotelową Orbis w roku 2012 potwierdza wzrost przychodu na dostępny pokój (RevPAR) o 5,7 proc. Taki wynik operacyjny został wypracowany dzięki wzrostowi zarówno frekwencji o 1,2 punktu procentowego, jak i średniej ceny za pokój o 3,5 proc.

W roku 2012 Orbis oddał do dyspozycji gości pięć nowych obiektów: ibis Kowno na Litwie oraz dwa kompleksy hotelowe ibis i ibis Budget w Krakowie i Warszawie, oferujące łącznie 760 nowych pokoi. Kontynuowana była także budowa Novotelu w Łodzi, którego otwarcie planowane jest na drugi kwartał 2013 r. Były to ostatnie tego typu projekty finansowane przez Orbis, zgodnie z założeniami strategii „asset light” spółka nie planuje w przyszł

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *