„Gościnność mamy w sercu” – Accor z nowym hasłem wartości zachęca do pracy w hotelarstwie

Accor wprowadził nową definicję swoich wartości dla pracowników (EVP – Employee Value Proposition), której celem jest przedstawienie korzyści pracy w hotelach sieci. Poprzez hasło „Gościnność mamy w sercu” („Hospitality is a Work of Heart”) grupa skupia się na zaprezentowaniu mieszanki serdecznych doświadczeń i kunsztu hotelarskiego składających się na kulturę pracy. Tym samym podkreśla także, z czym wiąże się praca w branży hotelarskiej i zachęca więcej osób do zainteresowania się tą ścieżką rozwoju zawodowego.

Nowa definicja EVP jest odpowiedzią na zmiany wizerunku pracy w hotelarstwie w ciągu ostatnich lat, które wskutek pandemii wpłynęły na niedobór pracowników, utrudnienia w rekrutacji czy utrzymaniu zespołów. Dzisiaj coraz częściej poszukuje się dobrego samopoczucia w miejscu pracy, lepszej równowagi między życiem zawodowym i prywatnym oraz pracy ukierunkowanej na cel. Aby sprostać tym wymaganiom, branża powinna skupiać się na zaletach pracy i adresować wszystkie wyzwania, z jakimi musi się zmagać. Dlatego Accor podkreśla swoje wieloletnie zaangażowanie we wspieranie innowacji i rozwój pracowników, by przywrócić branży hotelarskiej jej dawny blask.

Wraz z zespołem ponad 330 tys. pracowników, określanych mianem Heartist, w ponad 5,5 tys. hoteli na całym świecie, Accor buduje silną markę, tożsamość i kulturę pracodawcy, tworząc społeczność osób dzielących się swoimi pasjami i talentami. Nowa propozycja EVP w jednym zdaniu wyjaśniać ma, co oznacza bycie Heartist i obejmuje cztery główne fundamenty wartości:

1. „Bądź kim chcesz” („Be All You Are") – wspieranie i celebracja różnorodności, inkluzyjności, kreatywności i indywidualności. Działająca w ramach grupy sieć RiiSE promuje równość i różnorodność płci, a jej celem jest eliminacja wszelkich form dyskryminacji oraz wzmacnianie pozycji kobiet w firmie. Obecnie 28 proc. pracowników na szczeblach dyrektorskich w Accor to kobiety, a grupa dąży do zwiększenia tego wskaźnika do 40 proc. do końca 2025 r. Wspierając różnorodność, Accor jest także partnerem IGLTA, wiodącej globalnej sieci firm turystycznych przyjaznych osobom LGBTQ+, aby zapewnić, że hotele są miejscem dla wszystkich.

2. „Rozwijaj się i buduj swoją karierę” („Grow & Create Your Path") – wspieranie ciągłej edukacji i rozwoju zespołów, zapewniając nieograniczone możliwości szkoleniowe dzięki programom takim jak Reveal Talent dla pracowników, którzy nie podjęli studiów wyższych. Grupa oferuje także istniejącą od ponad 30 lat Accor Academy, która daje zespołom dostęp do programów szkoleniowych z obszarów ich hotelarskich zainteresowaniach. Łącznie Accor zapewnił ponad 6 milionów godzin szkoleń, z których, tylko w 2023 r., skorzystało ponad 190 tys. pracowników na całym świecie. Dodatkowo grupa nawiązała ponad 250 partnerstw ze szkołami i uniwersytetami na całym świecie.

3. „Praca, która ma dobry wpływ” („Work with Purpose") – zaangażowanie w tworzenie niezapomnianych doświadczeń dla gości w zakresie zrównoważonego rozwoju. Pionierskie programy, takie jak School For Change, zapewniają wiedzę, jak sprostać wyzwaniom środowiskowym i społecznym. Grupa promuje także wolontariat w ramach Heartists for Good, gdzie zachęca zespoły do zaangażowania poprzez przeznaczenie jednego dnia w roku na działalność wolontariacką w godzinach pracy.

4. „Wartościowa praca dająca satysfakcję” („Enjoy & Feel Valued") – kultura feedbacku, uznania i doceniania zespołów jest kluczową wartością dla Accor, co pozwala wzmocnić więzi między pracownikami. Inicjatywy takie jak Bernaches Awards, które co roku wyróżniają wybitne projekty prowadzone przez pracowników Accor, oraz program All Heartist Employee Benefit, który pozwala każdemu pracownikowi cieszyć się korzyściami z różnych dziedzin w świecie hotelarstwa (podróże, gastronomia, wellness i sport), są dobrym przykładem tego zaangażowania.

–  Hotelarstwo, jak niemal żadna inna branża daje nieograniczone szansę na rozwój zawodowy. Nasza nowa propozycja wartości nie tylko podkreśla to,co dla nas jest najważniejsze, ale także ma celu zainteresowanie kandydatów pracą w hotelarstwie. To też doskonały wyraz codziennego zaangażowania naszych Heartists z całego świata. Praca w branży hotelarsko-gastronomicznej to coś więcej, to możliwość rozwoju swojej pasji i podróży, także w głąb swojego serca podkreślił Steven Daines, Chief Talent & Culture Officer Accor.



Jedna odpowiedź do “„Gościnność mamy w sercu” – Accor z nowym hasłem wartości zachęca do pracy w hotelarstwie

  1. hamte pisze:

    Tutaj wszystko macie – http://kreatywnisamozatrudnieni.pl/
    Ogólnie warto szukać pomysłów na zmiany i wcale nie wymaga to cudów.
    Będziecie uderzać w dobrym kierunku, to korzystnie na tym wyjdziecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *