Jan Pilch: Jesteśmy dumni, że odnowiliśmy trochę prawdziwego Krakowa   "HOTELARZ"

O specyfice prowadzenia inwestycji deweloperskiej na Starym Mieście w Krakowie, największych problemach z tym związanych, relacjach z Urzędem Miasta i konserwatorem zabytków, budżecie inwestycji, obecnych wynikach – czy są zadowalające, powodach, dla których wybrano markę Curio Collection by Hilton rozmawiamy w bieżącym wydaniu „Hotelarza” z Janem Pilchem, zdobywcą tytułu Inwestora Roku w branży hotelarskiej za hotel Saski Kraków, Curio Collection by Hilton.


– Największym zaskoczeniem był stan techniczny budynku. Po wstępnych analizach, oględzinach i badaniach wydawało się, że kamienice są w stanie technicznym między średnim a dobrym. Ostatecznie w trakcie rewitalizacji okazało się, że były w bardzo złym (…). Pozostaje oczekiwanie na rozwój biznesu w tym miejscu oraz planowanie kolejnego przedsięwzięcia, bo posiadamy do tego kompetencje i zespół.

– Prace budowlane rozpoczęliśmy w 2019 r., chwilę potem rozpoczęła się pandemia i wprowadzono lockdown. Skutkowało to m.in. zerwaniem łańcuchów dostaw czy brakiem dostępności niektórych materiałów (…). Gdy zelżały ograniczenia covidowe i świat zaczął wracać do normalności sprzed pandemii, to pojawił się problem z materiałami budowlanymi, a w konsekwencji gwałtowny wzrost ich cen. Na to wszystko nałożyła się wysoka inflacja, co przy długoterminowych kontraktach z wykonawcami i finansowaniu bankowym było dla nas sporym wyzwaniem.

– Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że tak duży remont na Starym Mieście zawsze napotyka pewne reakcje środowiska społeczników, którzy boją się o historyczną tkankę. Tutaj ta tkanka jest najstarsza, więc i troska o nią jest największa. Ale my ją zachowaliśmy, a wręcz przywróciliśmy, biorąc pod uwagę, że w latach 70. XX wieku obiekt przeszedł duży remont, w wyniku którego wiele zabytkowych elementów uległo uszkodzeniu lub zasłonięciu

– Otwieraliśmy hotel w innej sytuacji ekonomicznej, politycznej i społecznej, niż zakładaliśmy. Hotel dojrzewa w trudnych czasach, ale pociechą jest to, że przyjdą lepsze czasy, a wtedy wyniki się mocno poprawią. Na pewno obłożenie jest niższe w stosunku do prognozowanego, a koszty wyższe. W związku z tym powinniśmy być bardziej aktywni w branży, by móc dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców oraz skupić się na kontroli kosztów (…). W tej chwili skupiamy się na poszerzaniu naszej oferty m.in. o grupy zorganizowane.

Dlaczego Curio Hiltona?

- (…) Zdecydowaliśmy się na współpracę z Hiltonem, m.in. ze względu na pracę pani dyrektor Magdaleny Sekutowskiej, która zdołała przedstawić precyzyjnie cały proces kontraktowania oraz warunki finansowe, jak również doradców ze strony Hiltona w zakresie przygotowania tego projektu do etapu realizacyjnego.


Więcej: https://www.e-hotelarz.pl/artykul/92093/jestesmy-dumni-ze-odnowilismy-troche-starego-prawdziwego-krakowa/




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *