Hotelowe kosmetyki: ekologiczne, organiczne, bio

Autor: Anna Patoleta
Światowe trendy na rynku kosmetyków konsumenckich istotnie wpływają na to, jakie oczekiwania stawiane są kosmetykom hotelowym. Na znaczeniu zyskują produkty ekologiczne, organiczne, oparte na naturalnych składnikach. Podejście proekologiczne i troska o środowisko mają znaczący wpływ przy wyborze kosmetyków. Kosmetyki ekologiczne muszą być pozbawione: – parabenów (konserwantów powodujących alergie i stany zapalne skóry), – silikonów (nadają włosom połysk, lecz przy dłuższym stosowaniu powodują ich wysuszanie wewnętrzne, przez co są one kruche i łamliwe), – substancji pochodzenia zwierzęcego (tanie mydło produkuje się ze zługowanego łoju krowiego, to lepsze z oleju palmowego), – substancji modyfikowanych genetycznie (GMO), – nie są testowane na zwierzętach. – zawierają wiele składników pochodzenia naturalnego i są biodegradowalne w stopnie wyższym niż 90 proc. W przypadku produktów oznaczonych jako organiczne dochodzą do tego kwestie takie jak: – brak olejów mineralnych, – minimum 95 proc. naturalnych składników, w tym nie mniej niż 10 proc. pochodzących z upraw organicznych. Obserwuje się także wpływ ekologii na wygląd kosmetyków. W projektowaniu opakowań korzysta się z materiałów ekologicznych, podlegających obiegowi wtórnemu. Dlaczego goście oczekują kosmetyków ekologicznych? W ostatnich czasach odnotowuje się coraz więcej alergii skórnych, a jednocześnie rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów. Szczególnie w przypadku kosmetyków do pielęgnacji ciała poszukiwane są produkty odpowiednie do wrażliwej skóry i przyjazne dla środowiska. Dodatkowym argumentem są wartości etyczne. Jeżeli hotel kładzie nacisk na ochronę środowiska i zrównoważony rozwój, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *