Nowe trendy w sprzedaży usług

Kwestiom sprzedaży, marketingu i promocji hoteli w internecie poświęcone było kolejne z tegorocznych szkoleń z cyklu Akademii Hotelarza, które odbyło się hotelu Best Western Felix w Warszawie. W spotkaniu wzięło udział ponad 20 hotelarzy z całej Polski.

Miłosz Stanisławski, dyrektor generalny hotelu Sound Garden w Warszawie, przedstawił uczestnikom zagadnienia związane m.in. z procesem podejmowania decyzji o rezerwacji, trendami istotnymi dla hotelarzy, zarządzaniem słowami kluczowymi czy kwestią dostosowania strony hotelu do urządzeń mobilnych. Przybliżył dane o tym kto kupuje, na co zwraca uwagę, gdzie kupuje, za ile kupuje. Omówił też kwestie związane z zarządzaniem reputacją. W części poświęconej mobile marketingowi Miłosz Stanisławski przedstawił różnice między budowaniem klasycznej strony www a takiej dostępnej dla urządzeń mobilnych, która generalnie musi być dużo lżejsza. Omówił też zasady korzystania z dostępnych aplikacji mobilnych aby dotrzeć do swojej grupy docelowej, a także zagadnienia multiscreeningu, zachowania mediów i konsumentów, zakupy w oparciu o wiele urządzeń, zastosowanie wielofunkcyjności urządzeń mobilnych w hotelu.

Krzysztof Stęplowski, ekspert z zakresu promocji hoteli w internecie i autor serwisu Marketinghotelu.pl, omówił z uczestnikami m.in. tematy związane z najnowszymi zmianami i aktualizacjami usług i serwisów Google, jak zarządzać obecnością hotelu w Google Plus, Local, Places, a także strategii komunikacji hotelu w mediach społecznościowych. Omówił m.in. jak wygląda proces podejmowania decyzji o rezerwacji w internecie, dzięki czemu można zrozumieć użytkownika sieci i wpłynąć na te decyzje. Kluczowym elementem jest tu nowy model zachowań konsumenckich opisany w raporcie Google jako Zero Moment of Truth. Według Google użytkownicy, którzy szukają produktu lub usługi, coraz dokładniej przygotowują się do podjęcia ostatecznej decyzji: wpisują coraz dłuższe, precyzyjne frazy, czytają opinie, odwiedzają fora, korzystają z porównywarek, pytają znajomych na Facebooku itd. Etap poszukiwania oferty i znalezienia się ze swoim hotelem w gronie porównywanych obiektów to najważniejszy element tego procesu – „moment prawdy”. Dlatego hotelarze muszą być świadomi, jak ich potencjalni goście rozpoczynają wyszukiwanie oferty, jakie słowa kluczowe wpisują i czego szukają na ich stronie.

Krzyszof Stęplowski omówił w związku z tym kwestie zarządzania słowami kluczowymi i tworzenia zoptymalizowanych komunikatów w poszczególnych obszarach POEM (Paid, Owned, Earned Media). Przedstawił też trendy w reklamach AdWords i nowe funkcje istotne dla hotelarzy: coraz więcej rozszerzeń (dodatkowe linki, telefon, mapa), łączenie usług (możliwość połączenia AdWords z Google Analytics) i lepsza segmentacja. Uczestnicy wysoko ocenili zarówno poziom, jak i użyteczność przekazanej wiedzy. Na kolejne szkolenie z cyklu Akademii Hotelarza zapraszamy już 22 maja. Spotkanie poświęcone będzie zarządzaniu hotelem SPA. Szczegóły już wkrótce na www.akademiahotelarza.com.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *