Autor: Wojciech Nizio
Wyposażenie łazienki hotelowej to nie tylko armatura. To także kompleksowe systemy higieniczne, czyli różnego rodzaju dozowniki oraz wszystko to, co w nich się znajduje: mydła, papiery toaletowe i jednorazowe ręczniki papierowe. Dlatego warto wiedzieć, czym się kierować przy podejmowaniu decyzji o ich wyborze i do jakiego rodzaju hoteli najbardziej pasują.
Wybór odpowiedniego systemu higienicznego powinien być poprzedzony decyzją, w jakich strefach hotelowych mają być one zainstalowane. Główna linia podziału między hotelowymi łazienkami przebiega pomiędzy łazienkami dla gości i łazienkami dla personelu. Wybierając systemy dla każdego z tych miejsc, należy kierować się nieco innymi kryteriami. Odpowiedź na pytanie, czy do wyposażenia łazienek pracowniczych i łazienek dla gości należy używać tych samych systemów, brzmi „nie”.
Lepszy wizerunek łazienki
Przyjmuje się, że łazienki dla gości mają nieco wyższy standard niż łazienki pracownicze. W przypadku łazienek dla gości, poza oczywistym komfortem użytkowania i aspektami higienicznymi, ważny jest wybór takiego systemu, który będzie wizualnie uzupełniał i podkreślał wygląd łazienki, a nawet wizerunek całego hotelu. I tak np. w nowocześnie urządzonych hotelach, w których ważne jest wzornictwo, dobrze sprawdzą się np. dozowniki ze szczotkowanego aluminium. Są one postrzegane jako bardziej ekskluzywne niż standardowe białe dozowniki, choć nie różnią się one jakością. Na lepszy wizerunek łazienki mają też wpływ wszelkie rozwiązania bezdotykowe. Dzięki sensorowi nie wymagają one kontaktu użytkownika z samym dozownikiem, przez co rozwiązanie jest bardziej higieniczne i komfortowe. Im więcej osób przewija się przez łazienkę, tym większy dozownik należy wybrać (a więc w częściach publicznych raczej 1 l niż 450 ml).
Dzięki temu wkłady nie muszą być aż tak często wymieniane, a goście nie są narażeni na sytuacje, gdy we wkładzie zaczyna brakować mydła. Ważne jest też, aby wymiana wkładów (nie tylko mydeł, ale także ręczników papierowych czy papierów toaletowych) była dla personelu prosta i intuicyjna. Chodzi nie tylko o samą czynność umieszczenia wkładu w dozowniku, ale także o to, aby uniknąć ryzyka omyłkowego umieszczenia nieprawidłowego modelu. Dlatego przy podejmowaniu decyzji o wyborze systemu higienicznego do swojego obiektu należy zwrócić uwagę, czy na opakowaniach znajdują się bardzo czytelne informacje, do którego dozownika pasuje dany wkład. Nawet w tych hotelach, w których personel nie zmienia się często, warto zminimalizować ryzyko pomyłek.
Bez dolewki
Wybierając mydło do łazienek pracowniczych, dobrze jest kierować się wydajnością danego rozwiązania oraz ekonomiką jego uż [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz