Autor: Andrzej Rybicki
Dane finansowe to zbiór surowych faktów, które zostały już zebrane, ale nie zostały jeszcze przetworzone pozwalający na podjęcie decyzji dotyczących działań operacyjnych hotelu. Informacja finansowa jest przetworzoną w odpowiedni format daną finansową, przydatną przy podejmowaniu takich decyzji.
W celu przetworzenia danych w informację finansową trzeba przeprowadzić szereg różnych czynności. Procesy przetwarzania polegają np. na:
- wykonaniu arytmetycznych bądź statystycznych obliczeń
- zamianie formatu prezentowanych danych
- wyborze tylko tych danych, które są przydatne przy podejmowaniu decyzji
- podsumowaniu, skonsolidowaniu danych
- strategiczną
- taktyczną
- operacyjną Która kategoria będzie miała zastosowanie przy podjęciu decyzji przez managera hotelu, zależy głównie od jego miejsca w strukturze hotelu.
- Dotyczą całego hotelu
- Są subiektywną prognozą
- Są aktywnym, a nie pasywnym scenariuszem
- Mają długookresowy charakter
- Stanowią podstawę i referencję dla decyzji taktycznych
- Dobór odpowiednich zasobów w osiągnięciu strategii
- Polityka ekspansji rynku docelowego
- Reorganizacja
- Specyfikacja wymaganego poziomu zysku, zwrotu z inwestycji
- Określenie polityki czy standardów jakości hotelu
- Nieregularna, nieczęsta
- Skupiona na przyszłości, głównie na planowaniu, a nie kontroli
- Nacisk położony na środowisko zewnętrzne, a nie wewnętrzne hotelu
- Nieszczegółowy, podsumowujący format
- Szeroki zakres
- Opisująca przeszłość, ale licząca przyszłość
- Dobór zasobów według strategicznych założeń
- Wpływ na część obiektu hotelowego
- Nacisk na informację wewnętrzną i z
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz