Anna Mida dyrektor generalną powstającego Mövenpick Wrocław
Anna Mida, wcześniej m.in. wprowadzająca na rynek ibisa Styles Kraków Centrum, została dyrektor generalną hotelu Mövenpick Wrocław, który ruszyć ma do końca roku. Z branżą hotelarską związana jest od blisko 20 lat. Zaczynała od stażu w 4-gwiazdkowym hotelu w irlandzkim Watertford. Od 2006 r. związana była z Grupą Orbis, gdzie zaczynała w recepcji krakowskiego hotelu ibis. W 2015 r. została zastępcą dyrektora ibisa Kraków Centrum, w 2016 r. zastępcą dyrektora Novotelu Kraków City West, a w 2019 r. dyrektor operacyjną Novotel & ibis Kraków Centrum. W 2021 r. objęła stanowisko dyrektor generalnej powstającego ibisa Styles Kraków Centrum, jednego z największych hoteli w tym mieście z 259 pokojami, zarządzanego przez Accor, a dzierżawionego przez UBM od funduszu Union Investment.
Ukończyła roczny program szkoleniowy IHMP (International Hospitality Management Program) organizowany przez Accor Académie i ESSEC Business School, mający na celu rozwijanie umiejętności najbardziej perspektywicznych managerów. W ibis Styles Centrum zastąpiła ją jako interim general manager Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, dyrektor operacyjna Mercure Katowice. Hotel Mövenpick Wrocław ze 179 pokojami powstaje naprzeciwko Dworca Głównego PKP w odbudowanym Grand Hotelu. Umowa franczyzowa między Accorem a firmą deweloperską Rafin (do której należą też trzy inne hotele przy tej samej ul. Piłsudskiego: Polonia, Europejski i Piast) podpisana została w 2021 r., a za zarządzanie obiektem odpowiedzialna będzie spółka Cohm z grupy kapitałowej inwestora
Marta Tomczyk-Kornobis dyrektor generalną Zinar Castle i Forest Hotel w Krakowie
Dyrektorem niedawno otwartego Zinar Castle w zamku w Przegorzałach – i znajdującego się po sąsiedzku Forest Hotelu, wchodzących w skład grupy ZR Hotele – została Marta Tomczyk-Kornobis, przez ostatnie sześć lat związana z Bachleda Luxury MGallery w Krakowie. Zinar Castle z 34 pokojami powstał po generalnym remoncie w historycznym zamku w Przegorzałach. Wraz z Forest Hotel (dawny hotel Wolski) tworzy kompleks Wzgórze Zamkowe oferujący 120 pokoi.
W III kwartale 2024 r. planowane jest otwarcie luksusowego SPA w baszcie, połączonej z zamkiem tunelem wykutym w skale, co pozwoli na skategoryzowanie Zinar Castle na pięć gwiazdek. Marta Tomczyk-Kornobis ma kilkunastoletnie doświadczenie w krakowskich hotelach butikowych, a zaczynała karierę w obiektach sieci Donimirski Boutique Hotels. Od 2018 r. związana była z Bachleda Luxury Hotel MGallery Collection, gdzie początkowo jako manager, a następnie jako dyrektor zarządzała sekcją room division. Z kolei F&B managerem obydwu obiektów został Michał Karczewski, z krakowską gastronomią związany od 16 lat. Najpierw pracował jako barman, potem szef baru, tworzył autorskie karty alkoholi w Zakładce Rafała Targosza, a w Ed Red Adama Chrząstowskiego koktajle kulinarne jako restaurant bar manager. W 2016 r. związał się z hotelem Hilton Garden Inn Kraków Airport, gdzie został kierownikiem gastronomii. W 2022 r. objął stanowisko cluster food & beverage managera w krakowskich hotelach Radisson Blu i Park Inn by Radisson.
Dariusz Winnicki dyrektorem hotelu Blow Up Hall w Poznaniu
Dariusz Winnicki od 1 maja będzie dyrektorem generalnym przygotowywanego do ponownego otwarcia po pandemii i zmianie właściciela hotelu Blow Up Hall w Starym Browarze w Poznaniu. Hotel po generalnym remoncie otwarty ma zostać we wrześniu. Dariusz Winnicki od 2017 r. był dyrektorem generalnym i doradcą zarządu w kompleksie hotelowym Ostoja Chobienice w woj. wielkopolskim. Wcześniej zarządzał m.in. obiektem Marena Wellness & SPA w Międzywodziu, Bukowym Dworkiem w Gronowie (woj. lubuskie), należącym wówczas do sieci Geovita, hotelami Amber Baltic sieci Vienna House w Międzyzdrojach, Hotel System (obecnie Lechicka) w Poznaniu, Qubus w Gorzowie Wlkp. i Ideal w Świebodzinie. 5-gwiazdkowy Blow Up 50/50 z 22 pokojami otwarty został w 2009 r. przez Grażynę Kulczyk.
Obok baru i restauracji wchodził w skład konceptu Blow Up Hall 50 50, który realizował ideę będącą bazą wszystkich inwestycji Grażyny Kulczyk, m.in. Starego Browaru. Ich wspólną częścią był pierwiastek sztuki (50 proc. działalności artystycznej, a 50 proc. w zależności od specyfiki danego przedsięwzięcia). Inspiracją dla nazwy był film Michelangelo Antonioniego z 1966 r. „Powiększenie” („Blow up”). Po wybuchu pandemii hotel został zamknięty, a w marcu ub.r. kupiony przez spółkę Jantex, należącą do Patrycji i Macieja Kujawskich, działającą w branży jajecznej. Nowi właściciele deklarują realizowanie unikatowej wizji hotelu opartej na pierwotnej idei. Jednym z kluczowych planów ma być otwarcie restauracji z aspiracjami gwiazdkowymi.
Krzysztof Kraskowski dyrektorem regionalnym VHM na Pomorze Zachodnie
Krzysztof Kraskowski, ostatnio dyrektor generalny kompleksu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach, został dyrektorem regionalnym VHM Hotel Management na Pomorze Zachodnie i dyrektorem otwieranego w kwietniu 91-pokojowego hotelu Glar w Wisełce koło Międzyzdrojów. Karierę w hotelarstwie rozpoczynał w recepcji hotelu Ritz-Carlton Powerscourt w Irlandii. W latach 2007-2014 pracował w Ritz-Carlton Wolfsburg w Niemczech, gdzie pełnił funkcję guest service agenta, a następnie guest service managera oraz club lounge managera. W latach 2014-2015 pracował w Hyatt Andaz w Londynie jako guest service manager.
Po powrocie do Polski w 2016 r. związał się z Golden Tulip Międzyzdroje Residence jako zastępca dyrektora, a następnie awansował na dyrektora generalnego. Na początku 2019 r. został dyrektorem powstającego Seaside Park Hotelu w Kołobrzegu. Potem trafił do Bel Mare Resort jako dyrektor sprzedaży i marketingu, gdzie wkrótce awansował na dyrektora operacyjnego, a w 2020 r. na dyrektora generalnego. Poza hotelem Glar, VHM Hotel Management, który jest jego operatorem, zarządza też kupionym ostatnio przez jego firmę matkę Satoria Group hotelem Hampton by Hilton w Świnoujściu, ma też podpisane umowy na planowe kompleksy Radisson & Suites w Ustroniu Morskim, Harmony Resort w Kołobrzegu i Nickel Resort & Spa w Grzybowie koło Kołobrzegu.
Nowi dyrektorzy w Bel Mare & Aqua Resort Międzyzdroje
Anna Piątek, ostatnio związana z Marina Royal Darłowo, a wcześniej m.in. dyrektor generalna Arche Koszary w Górze Kalwarii, została dyrektor operacyjną kompleksu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach, a Kamil Maciag, dyrektor centralnego działu sprzedaży i marketingu Arche, objął stanowisko dyrektora sprzedaży i marketingu tego kompleksu z ponad 1 tys. apartamentów i pokoi. Anna Piątek z hotelarstwem związana jest od ponad 30 lat. Zaczynała w 2003 r. w sieci Accor jako audytor wewnętrzny. Potem była trenerem w firmie doradczo-szkoleniowej Hotel Zone.
W 2013 r. związała się z Chopin Airport Development (obecny PHH) jako audytor wewnętrzny i specjalista ds. operacyjnych. W 2017 r. została dyrektor operacyjną Grupy LEO, w której skład wchodzą m.in. Zamek Kliczków oraz hotel Tumski i Barka Tumska we Wrocławiu, a w 2018 r. dyrektor operacyjną sieci Gromada, gdzie sprawowała nadzór operacyjny nad 11 hotelami. W 2019 r. została dyrektor generalną hotelu Arche Koszary w Górze Kalwarii, który prowadziła przez cztery lata, a w połowie ub.r. objęła stanowisko dyrektor operacyjnej kompleksu Marina Royal Darłowo. Karol Maciąg z branżą hotelarską związany jest od blisko 10 lat. Zaczynał na stanowisku sales manager corporate accounts w DoubleTree by Hilton Warszawa w Wawrze.
W 2017 r. został zastępcą dyrektora generalnego w podlubelskim In Between Hotel by Vanilla Group (obecny Focus Hotel Lublin Premium Conference & Spa). Od 2020 r. związany był z siecią Arche Hotele, gdzie zaczynał jako kierownik sprzedaży i marketingu, następnie został dyrektorem marketingu, a pod koniec 2021 r. dyrektorem centralnego działu sprzedaży i marketingu. Kompleks Bel Mare & Aqua Resort dysponuje ponad 1 tys. apartamentów wakacyjnych i pokoi hotelowych, z których ok. 700 zarządza spółka operatorska warszawskiego dewelopera kompleksu Prestige, a pozostałe są w rękach indywidualnych inwestorów.
Polak awansuje w strukturach sieci Hilton
Jarosław Jezierski, związany z siecią Hilton od otwarcia jej pierwszego hotelu w Polsce, objął stanowisko regional finance director Continental Europe. W warszawskim Hiltonie zaczął pracę w 2006 r. jako kierownik restauracji w zespole przygotowującym hotel do uruchomienia. W 2008 r. został kierownikiem działu zakupów, w 2010 r. zastępcą dyrektora finansowego, a w 2014 r. dyrektorem finansowym. Rok później objął stanowisko cluster director of finance, na którym odpowiadał za prowadzenie działalności finansowej Hilton Properties i reprezentowanie oddziału Hilton Worldwide Manage w Polsce. W 2020 r. awansował na regional finance managera na Europę kontynentalną, a teraz na stanowisko regional finance directora tego regionu.
Nowa dyrektor Głęboczek Resort Vine & Spa
Aleksandra Latek-Mastalerz, wcześniej zarządzająca m.in. Pałacem i Folwarkiem Łochów, została dyrektor generalną 4-gwiazdkowego kompleksu Głęboczek Resort Vine & Spa w Głęboczku na Pojezierzu Brodnickim. Z branżą hotelarską związana jest od końca lat 90., kiedy to podjęła pracę w warszawskim hotelu Marriott. Od 2006 r. zarządzała obiektem konferencyjno-hotelowym Instytut Rozwoju Biznesu w Serocku.
W latach 2017-2023 była dyrektor generalną Pałacu i Folwarku Łochów, należących do Grupy Arche, i wprowadzała na rynek Folwark. W Głęboczku zastąpiła Ewę Rennack, która zarządzała nim od 2019 r., a wcześniej należącym do tej samej grupy MPM Hotele Spa 4-gwiazdkowym Villa Park Med & Spa w Ciechocinku. Głęboczek Vine & Spa otwarty został w 2009 r. i obecnie składa się z kilku części, m.in. dwóch budynków hotelowych Winnica I i II oraz kilku chat wiejskich Osada łącznie z 66 pokojami, Vine SPA z ofertą zabiegów i rytuałów winoterapii wykonywanych w 14 gabinetach na własnych kosmetykach Głęboczek Vine Spa Exclusive (opartych na wyciągach z winogron), dwóch sal konferencyjno-bankietowych na 250 osób i 80 osób, a sam obiekt otoczony jest winnicami z ponad 2 tys. krzewów.
Paweł Mroziak dyrektorem sprzedaży i marketingu Term Karkonosze
Paweł Mroziak, ostatnio w Sheraton Grand Kraków, został dyrektorem sprzedaży i marketingu grupy hotelowej HSP Management, gdzie w warszawskim oddziale będzie odpowiedzialny za komercyjne wejście na rynek powstającego w Staniszowie kompleksu Termy Karkonosze Resort & Spa, którego pierwsza część otwarta ma zostać w połowie roku. Z hotelarstwem związany jest od ponad 15 lat. Zaczynał w warszawskim hotelu Hilton.
W 2010 r. został account managerem warszawskich hoteli sieci Starwood: Sheraton i Westin, w 2013 r. key account managerem w centralnym biurze sprzedaży sieci Accor/Orbis, a następnie powrócił do sieci Starwood na stanowisko account director business travel Sheratona i Westina. Od 2015 r. związany był z Sheratonem w Poznaniu, gdzie od zastępcy dyrektora sprzedaży, przez dyrektora sprzedaży doszedł do stanowiska dyrektora sprzedaży i marketingu. W połowie 2021 r. został dyrektorem sprzedaży i marketingu Sheraton Grand Kraków. W 2022 r. był nominowany do tytułu Hotelarza Roku w kategorii Dyrektor Sprzedaży i Marketingu. Termy Karkonosze Resort & Spa to kompleks z 265 pokojami i apartamentami w trzech strefach – hotelowo-rekreacyjnej, rodzinnej i kameralnej. Strefa rodzinna, w której znajduje się 126 pokoi, ma zostać otwarta przed wakacjami, a pozostałe do końca roku.
Łukasz Rudzki szefem kuchni Arche Nałęczów Sanatorium Milicyjne
Łukasz Rudzki, związany z siecią Arche Hotele od sześciu lat, został szefem kuchni przygotowywanego do otwarcia Arche Nałęczów Sanatorium Milicyjne z 308 pokojami, restauracją, sky barem, ponad 1 tys. m kw. przestrzeni konferencyjnej i kolejnymi 1,4 tys. m kw. w kolejnym etapie inwestycji w 2025 r. Do Grupy Arche dołączył w 2017 r. jako zastępca szefa kuchni w Zamku Janów Podlaski, a w 2018 r. został szefem kuchni tego hotelu. W 2021 r. był szefem kuchni w Grupie Thermaleo & Uzdrowisko Szczawnica, a następnie powrócił do Arche, gdzie w gdańskim Dworze Uphagena był odpowiedzialny za restaurację hotelową i przestrzeń konferencyjną.
– Cieszę się z możliwości otwarcia kolejnego hotelu Grupy Arche oraz przestrzeni konferencyjnych, jakie będziemy posiadać w Nałęczowie. Jestem podekscytowany perspektywą współpracy z lokalnymi dostawcami i wykorzystania sezonowych składników, aby tworzyć dania odzwierciedlające bogactwo i autentyczność kuchni tego regionu. Chciałbym również eksperymentować z tradycyjnymi recepturami, przekształcając je w nowoczesne kompozycje – mówi Łukasz Rudzki.
Izabela Sikora dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci Saltic Resorts & Spa
Izabela Sikora, wcześniej m.in. regionalna dyrektor sprzedaży sieci Puro Hotels, została dyrektor sprzedaży i rozwoju w grupie Saltic Resorts & Spa z kompleksami w Łebie i Grzybowie. Pierwsze doświadczenia hotelarskie zbierała blisko 30 lat w warszawskim hotelu Bristol. Doświadczenie w zakresie organizacji wydarzeń wykorzystała w Sodexo, gdzie m.in. koordynowała obsługę głównych sponsorów olimpiady w Sydney w 2000 r. W 2001 r. przeniosła się do Moskwy, gdzie tworzyła struktury sprzedaży i revenue management w Le Meridien Moscow Country Club.
Potem dla sieci Starwood zarządzała proaktywną sprzedażą w Polsce centralnej i wspierała nowo powstające hotele marki Sheraton w Poznaniu i Krakowie (2003-2006). Odpowiadała również za struktury sprzedaży reaktywnej dla warszawskich hoteli tej sieci: Sheraton i The Westin (2007-2011). W krajach nadbałtyckich, gdzie spędziła osiem lat, pracując w Tallinnie i Rydze, była blisko związana z rynkami skandynawskimi, odpowiadała za koordynację i zarządzanie procesami sprzedażowymi z poziomu regionu dla grupy 15 hoteli sieci Radisson Hotel Group. Przez dwa lata była dyrektor generalną sieci cukierni Batida. W 2019 r. została regionalną dyrektor sprzedaży sieci Puro Hotels.
Dodaj komentarz