Tribute Portfolio – Fairfield by Marriott w Katowicach z pozwoleniem na budowę

Firma Epione, która jeszcze w 2016 r. kupiła siedem połączonych kamienic w Katowicach przy ul. Dworcowej, gdzie od początku planowała stworzenie kompleksu hotelowego, uzyskała pozwolenie na budowę. Kompleks z 242 pokojami działać będzie pod dwiema markami sieci Marriott: Tribute Portfolio i Fairfield. Inwestorem zastępczym jest Hotel Inwest Development, za architekturę odpowiada Konior Studio, wnętrza Tribute Portfolio przygotowuje pracownia Tremend, a Fairfield by Marriott – AGK Architekci.

Projekt Dworcowa 3 – obok 5-gwiazdkowego hotelu Monopol – to zespół kamienic wybudowanych w latach 70. XIX wieku o powierzchni 7,4 tys. m kw. Były własnością PKP do 2016 r., gdy kupiła je spółka Epione, planując rewitalizację budynków oraz ich rozbudowę. Na 16 tys. m kw. uzyskanych po planowanym zakończeniu rozbudowy inwestycji powstać mają m.in. 4-gwiazdkowy Tribute Portfolio ze 110 pokojami i 3-gwiazdkowy Fairfield by Marriott ze 132 pokojami oraz podziemny parking.

W latach 50. XX wieku nadbudowano kondygnację budynku głównego i pokryto dachem dwuspadowym, likwidując charakterystyczną dla budynku kopułę znajdującą się w narożniku ul. Dworcowej, którą teraz inwestor planuje przywrócić. Wydane pozwolenie obejmuje „budowę budynku o funkcji hotelowej, usługowo-biurowej z garażem podziemnym”, a w „rodzaju zamierzenia budowlanego” opisano „budowa nowego/nowych obiektów budowlanych”. W związku z czym można się spodziewać, że z kamienic pozostaną zrewitalizowane elewacje frontowe, a wnętrza będą wybudowane na nowo wraz z nowymi oficynami.

Według założeń miasta przebudowywana ul. Dworcowa ma stać się deptakiem połączonym z ul. Mariacką, spajając w całość tę historyczną część Katowic i tworząc starówkę, razem ze zrewitalizowanym kompleksem Starego Dworca naprzeciwko planowanych hoteli. Marka Fairfield, stworzona w latach 80., pozycjonowana jest w segmencie midscale/ economy z takimi brandami jak Hampton by Hilton, Holiday Inn Express, ibis. Na świecie działa pod nią ok. 1,1 tys. hoteli, z czego ponad 1 tys. w USA i Azji, a w marcu otwarty został w Kopenhadze pierwszy hotel w Europie. Z kolei Tribute Portfolio to stworzony w połowie ubiegłej dekady przez sieć Starwood, przejętą potem przez Marriotta, soft brand butikowych hoteli w 4-gwiazdkowej kategorii upscale, poniżej 5-gwiazdkowych soft brandów jak The Luxury Collection i Autograph Collection. Obecnie działa pod nią ok. 60 hoteli, a w Polsce pierwszy otwarty został pod koniec 2022 r. w Krakowie, podpisano też umowy na kolejne w Gdańsku i Warszawie w historycznych budynkach.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *