Marriott International otworzy w naszym kraju w najbliższym czasie ponad 10 obiektów dysponujących ponad 1200 pokojami. To w dużej mierze efekt strategii marki, która postawiła na konwersje i adaptacje istniejących obiektów.
— Obserwujemy znaczący wzrost na rynku, dzięki możliwościom konwersji. Ponad połowa naszych projektów deweloperskich to projekty konwersji i adaptacji. Jest to dla nas dowód zaufania właścicieli do Marriott International oraz reputacji naszych światowej klasy marek – komentuje Janusz Mitulski, Senior Director of Development, Central & Eastern Europe, Marriott International.
Obecne portfolio Marriott International na polskim rynku to 24 obiekty działające pod 12 markami, oferującymi ponad 4500 pokoi w ośmiu miastach: Warszawie, Sopocie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu, Gdyni oraz Szczecinie. Planowana ekspansja jest elementem strategii rozwoju portfolio w segmentach luksusowym, premium i select service w kluczowych lokalizacjach wypoczynkowych i biznesowych w Europie Wschodniej.
Na lokalnym rynku mają ponadto zadebiutować marki Le Meridien oraz Element Hotels by Westin.
Jak wyjaśnia Janusz Mitulski: — Marriott International skupia się na rozwijaniu i dywersyfikacji swojego portfolio i usług w Polsce, aby zaspokoić silny popyt na podróże do tej destynacji. Z naszym cenionym portfolio marek, światowej klasy platformą dystrybucyjną oraz nagradzanym programem podróżniczym, Marriott Bonvoy, nieustannie tworzymy arakcyjne możliwości rozwoju dla właścicieli i franczyzobiorców na rynku.
Marriott International odnotowuje silną dynamikę wzrostu swoich marek premium w Polsce. Wraz z otwarciem około 120-pokojowego Le Meridien Kraków Royal w 2025 roku, firma zamierza wprowadzić do Polski markę Le Meridien. Firma chce również zwiększyć obecność swoich marek zrzeszających hotele niezależne, otwierając obiekty, takie jak 100 pokojowy Tribute Portfolio w Warszawie i 149 pokojowy Autograph Collection we Wrocławiu. Planowane jest także otwarcie drugiego w kraju hotelu Renaissance na gdańskiej starówce, który liczyć będzie około 250 pokoi.
Segment select-service także pozostaje silnym motorem wzrostu na polskim rynku. Wiosną tego roku we Wrocławiu zadebiutuje 115 pokojowy Element by Westin. Four Points by Sheraton kontynuuje swój dynamiczny rozwój w Polsce, planując w roku 2025 kolejne dwa otwarcia w Poznaniu i Wrocławiu po 170 pokoi każdy. Modna marka Moxy Hotels ma otworzyć w centrum Warszawy swój piąty obiekt na polskim rynku, a zarazem drugi w stolicy, który będzie dysponował około 250 pokojami.
Marriott planuje również dalszą rozbudowę swojego luksusowego portfolio w Polsce poprzez planowane otwarcie swojego drugiego obiektu The Luxury Collection. Będzie to H15 Luxury Palace, Luxury Collection hotel położony w Pałacu Lubomirskich w Krakowie, który będzie dysponował 70 pokojami.
Z informacji „Hotelarza” wynika, że planowane są także m.in. hotele pod markami Fairfield by Marriott w Katowicach, o którym pisaliśmy przed tygodniem, a także Moxy w Gdyni.
Dodaj komentarz