Nocowanie.pl stawia na natychmiastowe rezerwacje i wprowadza innowacyjną opcję Abonament Plus. Dla turystów – wygodna, natychmiastowa rezerwacja noclegu, dla partnerów – tańsze rezerwacje, lepsza obsługa i szansa na ściągnięcie zagranicznych turystów. Nocowanie.pl, uruchamia duży projekt, który ma pozwolić serwisowi lepiej odpowiedzieć na rosnące oczekiwania turystów i konkurować z największymi europejskimi graczami. Do końca roku liczba obiektów na portalu z opcją natychmiastowej rezerwacji ma wzrosnąć do 12 tys.
Nocowanie.pl jest częścią drugiej największej grupy turystycznej w Europie Środkowo Wschodniej – Grupy Szallas, należącej do Wirtualnej Polski. Przez 18 lat funkcjonowało w modelu abonamentowym, dając użytkownikom tylko możliwość wysłania zapytań do obiektów noclegowych w Polsce. Gospodarze współpracujący z portalem otrzymywali za jego pośrednictwem wiadomości czy telefonu i sami dokonywali ostatecznej rezerwacji.
– Do dzisiejszego kroku przygotowywaliśmy się ostatnie dwa lata. Dziś, 12 marca, przełączamy na rezerwacyjność 12 największych miast. Później, co miesiąc, kolejne. W grudniu 2024 r. ponad 70 proc. naszego ruchu będzie trafiać do lokalizacji rezerwacyjnych – mówi Tomasz Machała prezes Nocowanie.pl. – To jest dla Nocowanie.pl największa zmiana od chwili założenia 18 lat temu i nasza największa szansa na rozwój w przyszłości. To odpowiedź na zmieniające się oczekiwania. Turyści chcą noclegów w świetnych cenach i dostępnych od razu, wysyłanie zapytań ma swoich fanów, ale ich liczba maleje.
Tylko w zeszłym roku Nocowanie.pl pozyskało 3 tys. obiektów w modelu rezerwacyjnym, dzięki czemu serwis umożliwiał dokonanie natychmiastowej rezerwacji online ponad 8 tys. obiektów noclegowych w Polsce oraz wysłanie zapytania do ponad 13,5 tys. kolejnych sprawdzonych obiektów.
W tym roku serwis planuje zdobyć kolejnych kilka tysięcy partnerów w modelu rezerwacyjnym, a istotnym elementem transformacji portalu jest wprowadzenie innowacyjnej opcji Abonament Plus, łączącej korzyści z obu dotychczasowych rozwiązań. – Do nowej formy współpracy przekonaliśmy właścicieli tysiąca obiektów noclegowych. Nasza oferta rezerwacyjna spotyka się z uznaniem na rynku, ponieważ oferujemy znacząco niższą prowizję niż nasz zagraniczny konkurent, dbamy o satysfakcję partnerów z naszego Biura Obsługi, oferujemy pakiety marketingowe, wynikające z naszej obecności w Grupie Wirtualna Polska – podkreśla Magda Kędzierska, dyrektor sprzedaży Nocowanie.pl. Dodaje, że do połowy przyszłego roku Nocowanie.pl przełączy na nowy model 95 proc. całego ruchu na portalu.
W ramach transformacji już teraz noclegi w 12 popularnych miejscowościach w Polsce stały się dostępne do rezerwacji online. Dla turystów ta zmiana oznacza zachowanie korzystnych cen, z których znany jest portal, przy zwiększonej wygodzie dokonywania natychmiastowych rezerwacji.
Widoczność obiektu w internecie to obecnie jeden z kluczowych aspektów walki o turystów, tymczasem partnerstwo z Nocowanie.pl w opcji Abonament Plus zapewnia obecność jednocześnie na dwóch portalach w Polsce: Nocowanie.pl i Noclegi.pl. Nocowanie to 18 lat doświadczenia na polskim rynku, Noclegi to 6-letnia historia. Oba serwisy planują w 2024 roku wysłać na urlop w Polskę blisko 1 milion Polaków i mieć 100 tys. rezerwacji natychmiastowych.
Oferty obiektów obecnych w Nocowanie.pl w ramach nowego modelu prezentowane też będą w węgierskim serwisie Szallas.hu, rumuńskim Travelminit.ro i czeskim Hotel.cz, które miesięcznie odwiedza ponad 5 milionów użytkowników.
Przekonali do przejściana nowy abonamentplus? Raczej zmusili podłym szantażem. Myślą, że staną się drugim bookingiem ale daleko im do tego.