W życie weszły „Procedury ochrony dzieci w hotelach”

Autor: Wiktor Kołakowski

15 lutego weszła w życie nowelizacja kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, mająca na celu zapewnienie ochrony małoletnim. Na hotele nakłada obowiązek weryfikacji relacji między dorosłym gościem i dzieckiem, z którym melduje się on w hotelu. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę we współpracy z przedstawicielami hoteli wypracowała procedury do zastosowania przez hotele i zaprezentowała je w dokumencie „Procedury ochrony dzieci w (nazwa hotelu/sieci / obiektu turystycznego)”.

Uchwalona w połowie ub.r. nowelizacja kodeksu rodzinnego i opiekuńczego była efektem głośnej tragedii sprzed roku, która wstrząsnęła Polską. Skatowany przez ojczyma ośmioletni Kamilek z Częstochowy zmarł w wyniku ran i poparzeń. Jego tragiczna śmierć zapoczątkowała ogólnopolską dyskusję dotyczącą wzmocnienia ochrony dzieci przed przemocą.

Jak weryfikować gości z dziećmi

Uchwalone przepisy zakładają tworzenie bezpiecznego środowiska w placówkach działających na rzecz dzieci, ale też w instytucjach publicznych i hotelach, gdzie od 15 lutego konieczne jest stosowanie się do nowych regulacji prawnych. Branża hotelowa od dłuższego czasu podnosiła argument, że pomimo słuszności samej inicjatywy ustawodawca nie wyposażył pracowników hoteli w żadne uprawnienia do weryfikac

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *