Autor: Piotr Lutycki,Lech Piesik
Żeby sprostać potrzebom i oczekiwaniom gości oraz efektywniej zarządzać zasobami, hotele korzystają z najnowocześniejszych technik i technologii. Systemy informatyczne, które jeszcze kilkanaście lat temu nieśmiało wchodziły do branży, nie są już nowością - stały się standardem.
Poziom usług w branży hotelarskiej jest najbardziej ważkim z elementów, które decydują, czy gość wybierze ten sam hotel, czy tę samą sieć na czas kolejnego pobytu. Do hotelu wraca tylko gość zadowolony, zaś nowy pojawia się bardzo często wówczas, gdy jego usatysfakcjonowany pobytem znajomy zarekomenduje mu dany obiekt czy markę. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że hotele korzystają z najnowocześniejszych technik i technologii, starając się sprostać potrzebom i oczekiwaniom gości.
Systemy informatyczne w hotelach nie są już nowością. Ponieważ usprawniają pracę personelu, pomagają w rezerwacji pokoi i racjonalnym nimi gospodarowaniu, przyspieszają i ułatwiają rozliczenia, szybko stają się standardem. Ale sama obecność jednego czy dwóch systemów to obecnie już za mało. Zatem najnowocześniejszym hotelowym systemom informatycznym stawia się jeszcze większe wymagania.
Jeśli w hotelu używanych jest kilka różnych systemów wypełniających różne funkcje, to powinny one ze sobą współpracować, umożliwiać wzajemną wymianę informacji i danych oraz powinny być niezawodne. Co najmniej równie ważną kwestią jest bezpieczeństwo danych i informacji, które trafiają do systemów hotelowych. Dostęp do nich mogą i powinny mieć tylko osoby do tego uprawnione.
Świat lubi Fidelio
W działających globalnie sieciach hotelarskich dominują dwa systemy informatyczne służące do obsługi dużych obiektów: Fidelio i Micros. Pierwszy z nich ułatwia obsługę w części hotelowej, a więc wspomaga funkcjonowanie recepcji i rozliczenia z gośćmi, drugi zaś dba o żołądki gości, usprawniając obsługę restauracyjną.
Oba systemy współpracują ze sobą. Szybki rozwój branży informatycznej w ostatnich latach i chęć nadążania za nowymi technologiami informatycznymi spowodowały, iż firma Micros Fidelio w 2004 r. wypuściła na rynek nowe oprogramowanie hotelowe - program Fidelio Suite 8. Systemy hotelowe, pracujące w trybie 24-godzinnym, wymagają bardzo dobrej i stabilnej bazy danych. Wybór padł na lidera na rynku światowym, czyli na bazę Oracle.
Podstawową jej zaletą jest ogromna stabilność, dzięki czemu nie ma niebezpieczeństwa utraty danych. Z praktycznego punktu widzenia zastosowana technologia pozwoliła na szczegółowe przechowywanie danych historycznych.
Wszelkie raporty i statystyki, które zawsze były najmocniejszą stroną programów Fidelio, stały się bardziej szczegółowe i łatwiej dostępne. Rozszerzeniu uległa również sama funkcjonalność programu. Zbudowana została ona w sposób bardziej modułowy, a co za tym idzie, łatwiej jest przygotować konfigurację pod wymagania konkretnego użytkownika.
Z modułami powiązana jest również cena produktu, dlatego przed podjęciem jakichkolwiek decyzji warto przeanalizować, którą funkcjonalność rzeczywiście chcemy zastosować w hotelu. Funkcjonalność Fidelio Suite 8 jest ściśle związana z wyborem przez klienta poszczególnych modułów. Podstawowymi modułami oprogramowania są: - Base Module, to moduł CRM z bazą danych kontrahentów oraz licencją Oracle. Dzięki niej użytkownik dysponuje m [...]
Poziom usług w branży hotelarskiej jest najbardziej ważkim z elementów, które decydują, czy gość wybierze ten sam hotel, czy tę samą sieć na czas kolejnego pobytu. Do hotelu wraca tylko gość zadowolony, zaś nowy pojawia się bardzo często wówczas, gdy jego usatysfakcjonowany pobytem znajomy zarekomenduje mu dany obiekt czy markę. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że hotele korzystają z najnowocześniejszych technik i technologii, starając się sprostać potrzebom i oczekiwaniom gości.
Systemy informatyczne w hotelach nie są już nowością. Ponieważ usprawniają pracę personelu, pomagają w rezerwacji pokoi i racjonalnym nimi gospodarowaniu, przyspieszają i ułatwiają rozliczenia, szybko stają się standardem. Ale sama obecność jednego czy dwóch systemów to obecnie już za mało. Zatem najnowocześniejszym hotelowym systemom informatycznym stawia się jeszcze większe wymagania.
Jeśli w hotelu używanych jest kilka różnych systemów wypełniających różne funkcje, to powinny one ze sobą współpracować, umożliwiać wzajemną wymianę informacji i danych oraz powinny być niezawodne. Co najmniej równie ważną kwestią jest bezpieczeństwo danych i informacji, które trafiają do systemów hotelowych. Dostęp do nich mogą i powinny mieć tylko osoby do tego uprawnione.
Świat lubi Fidelio
W działających globalnie sieciach hotelarskich dominują dwa systemy informatyczne służące do obsługi dużych obiektów: Fidelio i Micros. Pierwszy z nich ułatwia obsługę w części hotelowej, a więc wspomaga funkcjonowanie recepcji i rozliczenia z gośćmi, drugi zaś dba o żołądki gości, usprawniając obsługę restauracyjną.
Oba systemy współpracują ze sobą. Szybki rozwój branży informatycznej w ostatnich latach i chęć nadążania za nowymi technologiami informatycznymi spowodowały, iż firma Micros Fidelio w 2004 r. wypuściła na rynek nowe oprogramowanie hotelowe - program Fidelio Suite 8. Systemy hotelowe, pracujące w trybie 24-godzinnym, wymagają bardzo dobrej i stabilnej bazy danych. Wybór padł na lidera na rynku światowym, czyli na bazę Oracle.
Podstawową jej zaletą jest ogromna stabilność, dzięki czemu nie ma niebezpieczeństwa utraty danych. Z praktycznego punktu widzenia zastosowana technologia pozwoliła na szczegółowe przechowywanie danych historycznych.
Wszelkie raporty i statystyki, które zawsze były najmocniejszą stroną programów Fidelio, stały się bardziej szczegółowe i łatwiej dostępne. Rozszerzeniu uległa również sama funkcjonalność programu. Zbudowana została ona w sposób bardziej modułowy, a co za tym idzie, łatwiej jest przygotować konfigurację pod wymagania konkretnego użytkownika.
Z modułami powiązana jest również cena produktu, dlatego przed podjęciem jakichkolwiek decyzji warto przeanalizować, którą funkcjonalność rzeczywiście chcemy zastosować w hotelu. Funkcjonalność Fidelio Suite 8 jest ściśle związana z wyborem przez klienta poszczególnych modułów. Podstawowymi modułami oprogramowania są: - Base Module, to moduł CRM z bazą danych kontrahentów oraz licencją Oracle. Dzięki niej użytkownik dysponuje m [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz