Jędrzej Król z Sofitel Grand Sopot Najlepszym Recepcjonistą Świata   PERSONALIA

Jędrzej Król z Sofitel Grand Sopot zdobył tytuł Najlepszego Recepcjonisty na Świecie w konkursie World’s Best Receptionist 2024, który odbył się w Nicei podczas kongresu Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych - AICR International.

Od lewej: Krzysztof Studziński, Sofitel Grand Sopot, Front Office Supervisor; Oleksandra Zabolotna, Sofitel Grand Sopot, Rooms Division Manager; JĘDRZEJ KRÓL, Sofitel Grand Sopot, Guest Relations; Joanna Kaszubowska, Sofitel Grand Sopot, General Manager; Marcin Gałązka, prezes AICR Polska

- To niezwykła chwila dla polskiego rynku hotelarskiego, a ponadto podkreślenie wyjątkowego serwisu świadczonego w polskich obiektach. Jędrzej jest już siódmym reprezentantem polskiej sekcji w tym prestiżowym konkursie. W ubiegłym roku na podium stanął Krzysztof Studziński osiągając trzecie miejsce – mówi Marcin Gałązka, prezes AICR Polska i dyrektor warszawskiego Sound Garden Hotel

AICR International zrzesza ponad 1 tys. członków z 18 państw, które na światowym rynku hotelarskim uchodzą za jedne z najbardziej rozwiniętych. Głównym celem stowarzyszenia jest podnoszenie prestiżu pracy hotelarza oraz ich międzynarodowej integracji. Recepcjoniści zakwalifikowani do finału rywalizowali przez cały dzień przechodząc przez różne etapy zawodów (Front of House & Back of House Tasks). Finał został podzielony na:

  • dwie 10-minutowe scenki rodzajowe z aktorami (obsługa wymagającego gościa; praca pod presją  czasu i natarczywych gości; priorytetyzowanie zadań oraz potrzeb gości w trakcie ich obsługi; wykazywanie się umiejętnościami cross-selling’u, up-selling’u, guest relations, concierge),
  • jednogodzinne, grupowe zadanie Assessment Centre (odzwierciedlenie codziennych spotkań mających na celu m.in.: przekazanie zmiany, odprawa kierowników przed ważnym eventem, tworzenie nowych procedur i standardów pod określone wytyczne, przeprowadzenie rocznych ocen pracowniczych),
  • trzy półgodzinne zadania pisemne (tworzenie spersonalizowanych ofert pobytu, wypoczynku; potwierdzenia rezerwacji; odpowiedź na skargi, opinie gości przesłanych drogą e-mailową, bądź na OTAs; kalkulacji KPI – ADR, RevPar, OCC, ich indeksy – oraz analiza wyników, ew. benchmarking).

Blisko 30 ekspertów branżowych z całego świata objęło funkcję członków jury.

Najbliższy zjazd członków Stowarzyszenia AICR Polska odbędzie się w datach 5-6 kwietnia w Warszawie. Podczas zjazdu zostanie podsumowany konkurs światowy, które przeprowadzi Jędrzej Król dzieląc się swoim doświadczeniem oraz Krzysztof Studziński. Członkowie stowarzyszenia w ramach zjazdu będą uczestniczyć w ukierunkowanym pod ich potrzeby szkoleniu. Pierwszy dzień zjazdu jest otwarty dla każdego zainteresowanego poznaniem stowarzyszenia oraz jego członków.

–Poszukujemy ludzi ambitnych, pełnych pasji i energii do podejmowania nowych wyzwań mówi Marcin Gałązka– Członkostwo w AICR nie tylko stwarza możliwości rozwoju i osobistej kariery, ale także daje realny wpływ na rozwój branży.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *