Grupa hosteli a&o zrealizowała w ubiegłym roku 6,1 milionów noclegów (2022: 5,55 miliona), z usług jej obiektów skorzystało 2,7 milionami gości (2,2 miliona rok wcześniej) i wygenerowała obrót na poziomie 217 milionów euro (172 miliony w 2022). To był najlepszy rok w historii tej niemieckiej firmy, która działa też na polskim rynku.
Hostele a&o wygenrowały średni wskaźnik obłożenia pokoi na poziomie 76% (2022: 67%), 600 000 połączeń z infolinią rezerwacji, ponad 85 000 sesji chatbota i 250 000 użytkowników aplikacji. Jak mówi założyciel i dyrektor generalny Grupy, Oliver Winter, w trudnych ekonomicznie czasach ludzie wybierają produkt budżetowy – a potem z przekonaniem wybierają go raz po raz: -Kiedy doświadczą, jak to może działać, szybciej podejmą decyzję na korzyść przyszłej jakości po przystępnej cenie. Odsetek osób podróżujących służbowo osiągnął właśnie dwucyfrowy udział procentowy – w tej kwestii najwyraźniej jest jeszcze wiele do poprawy i jestem przekonany, że segment ten będzie nadal rósł - wyjaśnia.
A&O obecnie prowadzi 40 hosteli w 25 miastach i dziewięciu krajach europejskich, w tym hostel przy ul. Kasprzaka na warszawskiej Woli, z 600 łóżkami w 200 pokojach. Grupa docelowa a&o jest zróżnicowana: należą do niej turyści, podróżujący w pojedynkę, rodziny, grupy szkolne i kluby. Wzrasta również liczba osób podróżujących służbowo i seniorów.
Tutaj to chyba sensowniej byłoby patrzeć na obłożenie łózek?