Polski Holding Hotelowy odnotował w ubiegłym roku rekordowy wzrost przychodów operacyjnych i zysku brutto - wynika ze wstępnych wyników podanych przez spółkę. Przychody operacyjne wyniosły 253,1 mln zł, zaś zysk brutto 87,8 mln zł
Ubiegłoroczne przychody operacyjne spółki były wyższe o 43,9 mln zł od tych wygenerowanych w roku wcześniejszym. Wynik EBITDA z poziomu 95,4 mln zł w 2022 roku wzrósł do 124,9 mln zł w 2023 r. Spółka odnotowała też rekordowy zysk brutto na poziomie 87,8 mln zł, co oznacza wzrost o 30,1 mln zł w porównaniu do wyniku w 2022 r.
Obłożenie w hotelach spółki wzrosło o 1,29 punktu procentowego do poziomu 76,49 proc. W ubiegłym roku PHH odnotował też rekordową cenę średnią za sprzedany pokój (ADR) na poziomie 403 zł, wyższą o 18,7 proc. w porównaniu do 2022 roku. Przychód operacyjny na dostępny pokój (TotalRevPAR) wyniósł 464 zł i wzrósł o 21,1 proc.
Polski Holding Hotelowy to państwowa spółka posiadająca i zarządzająca jedenastoma obiektami hotelowymi, zlokalizowanymi głównie w centrach miast, przy lotniskach i w rejonach turystycznych. Należy do niej także Food & Catering Services, który świadczy usługi cateringowe na terenie Warszawy i okolic. PHH współpracuje jako franczyzobiorca z czołowymi światowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton International, Best Western Hotels&Resorts,InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group oraz Accor.
Dodaj komentarz