Rozmowa z Marcinem Sokołowskim,
członkiem zarządu i dyrektorem operacyjnym (COO) w firmie Project Management
Podczas rozważania inwestycji na rynku hotelowym w obecnych czasach należy wziąć pod uwagę wiele aspektów. Jakie kwestie będą ważne dla inwestorów w nadchodzącym roku i na co będą zwracać uwagę goście?
Rynek hotelarski w Polsce w mijającym roku notował wzrosty. Branża nadal boryka się z wyzwaniami, które są pokłosiem pandemii COVID-19, jednak nastroje inwestorów są duże lepsze niż w latach ubiegłych. Trzy lata temu, w 2020 r., liczba noclegów w Polsce spadła prawie o połowę w porównaniu z 2019 r. W 2021 r. nastąpiło ożywienie i liczba noclegów wzrosła o 48 proc. W 2022 r. nadal obserwowano trend wzrostowy o 23 proc. Do końca 2023 r. prognozowany jest kolejny wzrost – tym razem o 5 proc. Co odpowiada za wzrosty w latach 2021-2023? Przede wszystkim popyt krajowy. Prognozujemy, że w 2024 r. wzrośnie także popyt zagraniczny. Z danych wynika, że już teraz liczba turystów w Polsce wzrosła o ok. 30 proc.
Wzrośnie również popyt na hotele biznesowe?
Oxford Economics prognozuje powrót do przedpandemicznego poziomu w segmencie biznesowym w Polsce w 2027 r. Jednak – jak wynika z raportu Trends Radar 2023 – już w 2024 r. można spodziewać się wzrostów w segmencie podróży służbowych. Wielu pracodawców wprawdzie ceni sobie model pracy zdalnej lub hybrydowej, co pozwala obniżyć koszty, jednak nie zawsze wiąże się on z efektywnością na odpowiednim poziomie. Zatem coraz częściej mówi się o powrocie do osobistego odwiedzania klientów, co jest związane z podróżami służbowymi i większym popytem na hotele z ukierunkowaniem na biznes.
Jakie obecnie są wymagania klientów biznesowych względem hoteli?
Do najważniejszych należy szybkie Wi-Fi – aż 94 proc. osób jest takiego zdania. Na kolejnych miejscach według raportu „What Business Travelers Really Want in a Hotel” firmy Hotel Chantelle znajduje się to, czy obiekt posiada centra spotkań biznesowych i odpowiednio wyposażone sale, a poza tym ładowarki do ładowania pojazdów elektrycznych, a także sejfy. Badania SiteMinter wskazują natomiast, że dla gości biznesowych ważne jest, czy obiekt posiada programy lojalnościowe, które uprawniają ich do zniżek. Podróżuj
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz