Przez lata goście hotelowi byli przyzwyczajeni do korzystania z kosmetyków w opakowaniach jednorazowych – małych buteleczkach, tubkach lub saszetkach. Klient odbierał to jako coś indywidualnego, przeznaczonego wyłącznie dla niego. Właściciele obiektu, zamawiając produkty z własnym logo, wykorzystywali je także do celów marketingowych, starając się umacniać swoją markę w pamięci klienta. Luksusowe hotele korzystały z kosmetyków renomowanych firm kosmetycznych, podnosząc w ten sposób poziom luksusu dla swoich gości.
Kilka lat temu rozpoczął się – głównie wskutek inicjatywy kilku dużych sieci międzynarodowych – trend stosowania w łazienkach hotelowych pojemników wielokrotnego użytku. Hasłem do zmiany ma być działalność proekologiczna. Nie bez znaczenia jest również, a nie wiem, czy nie przede wszystkim, ekonomia. Jak polski rynek zareagował na te trendy?
Jednorazówki też mogą być eko
Odpowiem na podstawie sprzedaży firmy Lanwar. Dziś spośród ok. 1,1 tys. klientów z Polski 63 proc. obiektów w dalszym ciągu korzysta z kosmetyków jednorazowych. Trend, który szybko narastał jeszcze trzy- -cztery lata temu, uległ spowolnieniu, a w przypadku niektórych klientów nawet się cofnął, tzn. klienci powrócili do stosowania jednorazówek. Z czego to wynika? Głównie z preferencji gości. Hotele cały czas są u nas traktowane przez wielu jako dobro wyższego rzędu. Dodatkowo sprzyja temu możliwość zamawiania kosmetyków w małych opakowaniach eko, tzn. wykonanych z plastików z dodatkiem substancji naturalnych, jak słoma, bambus lub cukier, oraz z tworzyw typu regranulat (recyklat).
Pozwala to pogodzić trend eko z klasyką kosmetyku indywidualnego. Jak to wygląda z punktu wpływu opakowań na środowisko? Zużywając tubkę szamponu o pojemności 30 ml, wprowadzamy na rynek odpadów ok. 4,5 g plastiku. Jeżeli jest ona wykonana z dodatkiem np. słomy, to będzie go już 3 g. Jeżeli zostanie przerobiony na regranulat, możemy przyjąć, że to będzie 0, bo z tego odpadu powstanie
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz