Jeżeli zaciekawił cię tytuł i już oczami wyobraźni widzisz tajemniczego gościa z lupą w swoim obiekcie, co więcej, czujesz lekkie zdenerwowanie, to znaczy, że powinieneś dotrzeć do końca tego artykułu. Przez lata badania jakości były kojarzone z „punktowaniem” pracowników, a ich głównym celem była personalna ocena jednostki, co nie pozwalało na wykorzystanie ich pełnego potencjału.
Tymczasem w rzeczywistości badanie mystery guest powinno służyć uzyskaniu rzetelnej oceny całego procesu obsługi – zarówno pozytywnych aspektów, jak i obszarów do rozwoju. Dobrze wykorzystane badanie to potężne narzędzie rozwojowe i punkt wyjścia do planowania ścieżki szkoleniowej hotelu – precyzyjnie dostosowanej do potrzeb każdego działu i odnoszącej się do realnych sytuacji zastanych w obiekcie.
Mystery guest – badanie standardów i procedur w hotelu
W Polsce wciąż niewielki odsetek hoteli wykonuje tego typu badania. Jest to regułą w dużych obiektach sieciowych, a w pozostałych wnioski na temat jakości obsługi wyciągane są na podstawie hotelowych ankiet oraz opinii w internecie. A to stanowczo za mało. Kadra zarządzająca planuje budżety szkoleniowe, ale wciąż nie planuje budżetów na badania jakości. A mystery guest dostarcza informacji na temat stosowania standardów i procedur w hotelu. To zdecydowanie pierwszorzędna w
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz