Różnice pokoleniowe na rynku pracy były, są i będą. Doświadczamy tego każdego dnia także w hotelowych SPA. Sztuką jest z przedstawicieli różnych pokoleń zbudować świetny team, który mimo różnic w wartościach będzie stanowił jeden zespół. Zadanie, choć trudne, jest możliwe do zrealizowania pod warunkiem, że będziemy do tego konsekwentnie dążyć.
Wiele mówi się o różnicach pokoleniowych na rynku pracy i wyzwaniach, z jakimi mierzą się dzisiaj osoby, które takimi zespołami zarządzają. Inne wartości, inne priorytety, różne umiejętności są wyzwaniem dla kadry zarządzającej takim konglomeratem charakterów, z których trzeba stworzyć dobrze współpracujący ze sobą zespół. W branży SPA, która kojarzona jest z dobrym samopoczuciem, budowanie relacji w zespole wielopokoleniowym wymaga od managerów SPA szczególnego zaangażowania w ten proces, który jest czasochłonny (i nie zawsze zwieńczony sukcesem). Wiele zależy od kompetencji interpersonalnych kadry zarządzającej, wartości, jakimi manager kieruje się w pracy zawodowej, oraz od tego, czy potrafi być konsekwentny w dążeniu do celu.
Czym się charakteryzują IKSY , IGREKI i ZETKI
Obecnie w hotelowych SPA – i generalnie w hotelach – spotykają się trzy pokolenia pracowników. X (urodzeni w latach 60. i 70.) są już od dawna w branży i z reguły mają, lepsze czy gorsze, doświadczenie zawodowe, dosyć spore umiejętności manualne, cenią sobie poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. Mają spore ambicje, często chcą przewodzić w grupie, ponieważ mają większe niż inne osoby doświadczenie. Mają problem z podporządkowaniem się, gdyż uważają, że wiedzą i potrafią więcej niż młodsze pokolenie. Mocno koncentrują się na swojej karierze, nie zawsze chcą dzielić się wiedzą z młodszymi i zdecydowanie wolą tradycyjną formę komunikowania się w grupie.
Technologie cyfrowe są im znane, ale nie zawsze akceptowane. Pokolenie Y, czyli milenialsi (urodzeni w latach 80. i 90.), jest bardzo dobrze wykształcone, skoncentrowane na sobie, nastawione na własny rozwój i zarabianie dużych pieniędzy. Mimo wysokich oczekiwań, jakie mają w stosunku do miejsca pracy, chcą też nadal sami się rozwijać, zdobywać wiedzę i angażować się, pod warunkiem, że jest to interesująca praca, która daje im satysfakcję. Są kreatywni, otwarci na zmiany, potrafią także pracować wielozadaniowo i elastycznie, jeśli się od nich tego oczekuje i odpowiednio ich zmotywuje. Bardzo dobrze czują się w świecie cyfrowym, który nie ma przed nimi żadnych tajemnic. Lubią działać na własny rachunek. Wchodzącym na rynek pracy jest pokolenie Z (urodzeni w XXI wieku).
Żyją ze smartfonem w ręku, cały czas są online, wychowani w dobrobycie, mają wysokie oczekiwania w stosunku do pracodawców. Bardzo cenią sobie niezależność i elastyczny czas p
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz