Sztuczna inteligencja (AI) stopniowo rewolucjonizuje nasz świat. Jej wpływ jest zauważalny praktycznie w każdym aspekcie życia, co ma bezpośrednie odzwierciedlenie w gospodarce. Według raportu opracowanego przez Accenture, AI do 2032 r. może potencjalnie podwoić roczne wskaźniki wzrostu gospodarczego. Badania przeprowadzone przez PwC potwierdzają te prognozy, sugerując, że do 2030 r. AI może wygenerować dodatkowe 15,7 bln dolarów przychodu w ujęciu globalnym. Raporty McKinsey Global Institute z kolei prognozują, że do 2030 r. aż 800 mln miejsc pracy może zostać zautomatyzowanych, oraz przewidują, że sztuczna inteligencja wykreuje całkiem nowe stanowiska pracy.
Najbliższe lata stoją więc przed wyzwaniami, które dotyczą nie tylko globalnej gospodarki, ale także branży hotelarskiej. Dlatego właśnie hotelarze muszą być świadomi wpływu AI na swoją pracę i nieustannie inwestować w edukację. Sztuczna inteligencja może pomóc nie tylko w automatyzacji codziennych, rutynowych zadań, ale przede wszystkim w tych, które wymagają więcej czasu. Dzięki temu hotelarze będą mogli skoncentrować się na obsłudze gości, budowaniu relacji oraz dostarczaniu spersonalizowanych doświadczeń, co można określić jednym słowem jako powrót do korzeni – czyli „hospitality”. Przyjrzyjmy się, jakie korzyści niesie ze sobą wykorzystanie AI dla właścicieli hoteli i managerów w kontekście zwiększania przychodów, poprawy jakości obsługi i konkurowania na rynku. W Bookassist jesteśmy przekonani, że w celu zwiększania liczby rezerwacji bezpośrednich i budowy skutecznej strategii direct, AI odegra kluczową rolę, wprowadzając innowacje i udoskonalenia, które ostatecznie zrewolucjonizują sposób, w jaki hotele pozyskują rezerwacje i zarządzają nimi.
Spersonalizowane doświadczenia gości
Jednym z najważniejszych aspektów, w którym AI może zrewolucjonizować branżę hotelarską, jest personalizacja doświadczeń podróżujących. Dzięki analizie ogromnych ilości danych systemy wspierane AI lub machine learning potrafią zgłębić i właściwie rozpoznać preferencje gości, poznać historię ich wcześniejszych wyjazdów oraz zrozumieć ich zachowanie online. To podejście oparte na bazach danych pozwala hotelom prowadzić swoje działania marketingowe i promocyjne w sposób, który skuteczniej przyciągnie gości do dokonywania rezerwacji bezpośrednio. Dzięki temu otrzymają oni oferty i rekomendacje dostosowane do swoich indywidualnych potrzeb. To z kolei zwiększa prawdopodobieństwo dokonania rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu.
Przykłady obejmują dostarczanie spersonalizowanych ofert specjal
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz