Sieć Hilton ogłosiła podpisanie umowy franczyzowej z polską firmą TFG Hotels na otwarcie w 2025 r. hotelu Canopy by Hilton ze 170 pokojami w ścisłym centrum Warszawy u zbiegu ul. Wilczej z ul. Poznańską. Będzie to pierwszy hotel lifestyle'owy sieci Hilton w Polsce. Wartość inwestycji szacowana jest na 30 mln euro. Rozpoczęło się już wyburzanie wcześniej stojącego na działce budynku biurowego z lat 50. XX wieku.
Projekt budynku inspirowany jest połączeniem kultury i sztuki oraz stylów architektonicznych Warszawy. Rozległe przeszklenia ścian parteru mają zacierać granicę między hotelem a miastem, podczas gdy spektakularne zakrzywione balkony być subtelnym ukłonem w stronę łuków barokowej architektury spotykanej w mieście, a siatka jednolitych kwadratowych okien sprawiać ma, że budynek będzie przystawał do okolicy. Również wystrój i dekoracje wnętrz będą nawiązywać do historii i kultury centrum Warszawy. Sercem hotelu będzie Canopy Central, stanowiące jednocześnie miejsce odpoczynku, pracy i spotkań towarzyskich zarówno dla gości hotelowych, jak i dla warszawian.
Jak informuje Hilton: „Canopy Central to jedyna w swoim rodzaju przestrzeń, która jest dostosowywana do potrzeb gości, jednocześnie sprawiając wrażenie integralnej części okolicy”. W przypadku imprez biznesowych lub towarzyskich, które wymagają większej lub bardziej prywatnej przestrzeni, hotel zaoferuje pomieszczenia konferencyjne i eventowe. Na dachu przewidziano rozległy taras, gdzie goście będą mogli napić się kawy i koktajli oraz zjeść dania inspirowane lokalną kuchnią. – Widzimy ogromne możliwości dla naszych marek lifestyle'owych w całej Europie, a Canopy by Hilton Warsaw dołączy do inspirowanych lokalnie hoteli w miastach takich jak Reykjavik, Zagrzeb czy ostatnio Cannes. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z TFG Hotels przy tym najnowszym projekcie i z niecierpliwością czekamy na przyjęcie gości – mówi Patrick Fitzgibbon, starszy wiceprezes ds. rozwoju w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
TFG Hotels wchodzi w skład grupy kapitałowej TFG Group działającej na polskim rynku nieruchomości, która świadczy usługi zarządzania nieruchomościami oraz usługi deweloperskie dla prywatnych inwestorów z Irlandii. Portfel TFG w Polsce obejmuje kilka inwestycji biurowych w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu, a także inwestycje handlowe w Gdańsku i Chojnicach. Zespół zarządza ponad 100 tys. m kw. powierzchni komercyjnych w Polsce, a obecnie rozszerza swoją działalność na sektor hotelowy. – Cieszymy się, że możemy współpracować z Hiltonem przy wprowadzaniu marki Canopy by Hilton do stolicy. Warszawa jest centrum handlowym regionu Europy Środkowo-Wschodniej i miastem bogatym historycznie i kulturowo, dzięki czemu jest popularnym miejscem dla podróżujących zarówno służbowo, jak i turystycznie. Po zrealizowaniu inwestycji wartej około 30 mln euro ten nowy hotel z pewnością stanie się ulubionym miejscem przyjezdnych i warszawiaków – uważa Anna Fijałkowska z firmy TFG Hotels. Canopy by Hilton to stworzona w 2014 r. marka hoteli butikowych z segmentu upper upscale, powyżej Curio Collection by Hilton. Portfolio Canopy obejmuje obecnie blisko 40 obiektów na całym świecie i ponad 30 w budowie w 17 krajach.
Dodaj komentarz