H15 Hotel Francuski w Krakowie, zarządzany przez Grupę Dobry Hotel, otrzymał piątą gwiazdkę. Otwarty w ub.r. po blisko dwuletnim remoncie generalnym oferuje 43 pokoje i apartamenty o wyrafinowanej estetyce wnętrz. Klasyczne tapety z wiktoriańską kreską, oryginalne meble z epoki neoklasycyzmu wzbogacone o współczesne dodatki i komfortowe wyposażenie tworzą unikalną przestrzeń do wypoczynku. Oferuje m.in. brasserię L`Olympique z kuchnią francuską (w 1919 r. w hotelu założony został Polski Komitet Olimpijski), bar Eau de Vie i patiserię z domowymi wypiekami.
– Jesteśmy dumni z piątej gwiazdki. To efekt pracy i starań całego zespołu H15 Hotelu Francuskiego, jak i Grupy Dobry Hotel. Jesteśmy przekonani, że ta najwyższa kategoryzacja zostanie doceniona przez naszych gości z Polski i ze świata. Zapewnimy im niezapomniane doświadczenia, wyjątkową atmosferę, piękne, stylowe pokoje, znakomite dania w restauracji oraz profesjonalną obsługę na najwyższym poziomie – mówi Paweł Marzec, dyrektor H15 Hotelu Francuskiego.
Hotel usytuowany jest na Starym Mieście, naprzeciw Muzeum Czartoryskich, koło dawnych murów miasta i Barbakanu. Oferuje klimat klasycznej elegancji, historii i paryskiego szyku z okresu Belle Epoque, w mariażu ze współczesnym designem. Rozpoczął działalność 1 czerwca 1912 r. i był wówczas najnowocześniejszym krakowskim hotelem, oferującym m.in. własny automobil przywożący gości z dworca, pneumatyczną pocztę, centralne ogrzewanie, wanny w łazienkach i kurki kranowe pokryte złotem. Szybko zyskał renomę najbardziej ekskluzywnego hotelu w mieście, stając się miejscem spotkań intelektualnej elity Krakowa. W okresie PRL uchodził za najbardziej ekskluzywny w mieście, gdzie zatrzymywały się najważniejsze postacie odwiedzające Kraków. W 2019 r. został kupiony przez AB Investment Group, która jest też właścicielem H15 Boutique Hotelu w Warszawie i H15 Luxury Palace w Krakowie. W 2021 r. wszystkie trzy zostały wydzierżawione Grupie Dobry Hotel, która jest teraz ich operatorem.
– W Grupie Dobry Hotel stawiamy na różnorodność, wyjątkowość i indywidualizm. Inwestujemy i rozwijamy miejsca, które są czymś więcej niż hotelem. Stąd w naszym portfolio tak ważne miejsce zajmują obiekty z historią w nowoczesnej odsłonie, jedyne i niepowtarzalne jak m.in. H15 Hotel Francuski. Piąta gwiazdka przyznana temu hotelowi to dowód, że jesteśmy wierni tym założeniom i naszym biznesowym wartościom, takim jak najwyższy standard usług, gościnność i niepowtarzalność – podkreśla Leszek Mięczkowski, prezes zarządu Grupy Dobry Hotel.
Grupa Dobry Hotel to polska firma specjalizująca się w zarządzaniu obiektami hotelowymi i gastronomicznymi. Działa od 19 lat. Obecnie w swoim portfolio ma 20 obiektów w największych miastach i głównych destynacjach turystycznych jak Zakopane, Sopot, Jastarnia i Mikołajki, wciąż planując nowe przejęcia i otwarcia. Stawia zarówno na promocję i rozwój marki własnej Altus, jak i współpracę z globalnymi sieciami poprzez umowy franczyzowe m.in. z Hyatt, Marriott i Wyndham.
Dodaj komentarz