Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, dyrektor operacyjna hotelu Mercure Katowice Centrum, zdobyła tytuł Hotelarza Roku 2023 w kategorii Hotelarz do 35. Roku Życia przyznany przez Kapitułę konkursu, składającą się z najważniejszych postaci polskiego hotelarstwa.
Z siecią Accor związana jest od dziewięciu lat, gdy zaczynała karierę jako koordynator sprzedaży MICE. Od 2015 r. pracowała w Novotelu Warszawa Centrum, największym miejskim hotelu w Polsce, najpierw jako zastępca kierownika sprzedaży MICE, a następnie jako kierownik sprzedaży. W 2018 r. została zastępcą dyrektora generalnego ibisa Styles Bielsko Biała, w 2020 r. zastępcą dyrektora Mercure Cieszyn, a na początku 2021 r. zastępcą dyrektora combo obydwu hoteli. W kwietniu 2021 r., na pół roku przed otwarciem, dołączyła do zespołu pre-openingowego Mercure Katowice Centrum zarządzanego przez Accor, na stanowisko dyrektora sprzedaży i marketingu, a w tym roku awansowała na jego dyrektor operacyjną.
Z uzasadnień zgłoszeń Agnieszki Węgrzyn-Chwiłkowskiej: „Jest w 100% hotelarzem. Od początku drogi zawodowej bardzo zaangażowana w rozwój zarówno swój, jak i obiektów, w których pracuje. Jest osobą, która nigdy nie staje w miejscu, skupiona na nowych pomysłach i projektach, stale inspiruje do działania. Co za tym idzie, w tym roku awansowała na stanowisko dyrektora operacyjnego w Mercure Katowice Centrum. W tym momencie hotel jest jednym z flagowych obiektów Accor w Polsce, co pokazuje, że praca została wykonana na wysokim poziomie”, „W trakcie pracy na stanowisku dyrektora sprzedaży i marketingu stale angażowała się w projekty dotyczące wszystkich obszarów operacyjnych, dlatego z pełnym przekonaniem otrzymała nowe pole do dalszego rozwoju. Agnieszkę wyróżnia również duża aktywność we wprowadzaniu własnych pomysłów. Jednym z nich jest autorski projekt Sfera Balansu, czyli spotkania dla lokalnej społeczności, polegające na spotkaniach z inspirującymi osobami, które motywują do wprowadzenia balansu w życiu zawodowym i osobistym, a ponadto przynoszą korzyści biznesowe w postaci dobrego wizerunku hotelu jako miejsca spotkań”, „Znajduje niekonwencjonalne sposoby na budowanie pozytywnych relacji”, „Jest inicjatorem członkostwa Mercure Katowice w Silesia Convention Bureau, gdzie aktywnie działa poprzez spotkania i konsultacje w celu tworzenia dobrej marki Śląska jako obszaru eventowego. Jako Ślązaczka przykłada dużą wagę do wspierania tradycji lokalnych, przejawem tego jest m.in. pomysł stworzenia Beboka - tradycyjnej figurki wpisującej się w Szlak Beboków, która została zainstalowana przed hotelem z okazji drugich urodzin obiektu i przyciągnęła rzeszę turystów i mieszkańców”, „W zakresie CSR jest odpowiedzialna za przygotowanie hotelu do uzyskania certyfikacji Green Key i stale poszerza zakres działań pro-ekologicznych w obiekcie”.
Wyboru Hotelarzy Roku na podstawie nadesłanych zgłoszeń z uzasadnieniami i swojej obserwacji rynku dokonuje 25-osobowa Kapituła składająca się z najważniejszych postaci polskiego hotelarstwa: szefów największych firm hotelarskich w Polsce, dyrektorów ds. rozwoju sieci międzynarodowych, doradców, prezesów organizacji branżowych oraz laureatów poprzedniej edycji konkursu.
Dodaj komentarz