W jaki sposób wykładziny mogą spełniać oczekiwania proekologiczne

Autor: Piotr Frąckowiak. Autor pełni funkcję business development Central Europe w firmie Smartsrand Lano

Coraz więcej inwestycji już w fazie projektu jest weryfikowanych także pod względem stosowania rozwiązań proekologicznych. Regulują to nie tylko powszechnie już uznane standardy LEE D czy BREE AM, ale i coraz precyzyjniejsze pytania o wskaźnik EPD czy neutralność węglową. Nie wynika to już tylko z mody czy poprawności politycznej, ale z autentycznej świadomości inwestorów i potencjalnych klientów, dodatkowo wzmocnionej pożytecznym eko-marketingiem. Energia tylko ze źródeł odnawialnych czy zerowa odpadowość stają się standardowym oznaczeniem na karcie produktu.

Wjaki sposób i w jakim zakresie wykładziny mogą spełniać oczekiwania proekologiczne, tak jeśli chodzi o sam produkt i jego produkcję, jak i później, jeśli chodzi o jego „pracę” w hotelu, po utylizację? Od lat mamy już na rynku tradycyjne włókna poliamidowe pochodzące z recyklingu, jednak cały cykl i charakter eksploatacji jest nadal taki sam dla wszystkich 100-procentowo ropopochodnych produktów. Pojawiają się jednak zupełnie nowe substancje chemiczne, które w dużej części nie pochodzą już z tych składników, ale np. z odpadów kukurydzianych. Co więcej, samo ich wytworzenie wiąże się ze znacznie niższym zużyciem energii czy emisją gazów cieplarnianych.

Takie nowej generacji włókna typu Triexta są dodatkowo znacznie odporniejsze na plamy i zabrudzenia, a przez to trwalsze i ż

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *