Autor: Kamil Maroszek, Bartłomiej Rak
Po wstępnym wdrożeniu się w praktyczną stronę wykorzystania mediów społecznościowych przychodzi czas na kontynuację działań, jeżeli oczywiście oceniono, że warto je podjąć. W tej części dokonamy również przeglądu stron (fan pages) hoteli w serwisie Facebook.com. Choć założenie profili wydaje się łatwe, to ich utrzymanie i animowanie stanie się dla wielu zadaniem ponad siły.
W jaki sposób należy działać? Co warto pokazać? Jak dyskutować i odpowiadać na zamieszczane wpisy i komentarze? Jak sprawdzić, czy nasze działania przynoszą efekty? Oto druga część praktycznego poradnika dla hotelarzy, dotyczącego obecności w Social Mediach.
Międzynarodowy Dzień UFO
Media społecznościowe wiążą się z ciągłym przedstawianiem treści, które są oceniane, komentowane i dyskutowane przez internautów. W poprzednim numerze wskazaliśmy już jak ważne jest, by owe informacje były ciekawe dla obserwujących je osób, dlatego też warto wczuć się w ich rolę, by stwierdzić, czy dane wiadomości będą interesujące. Dużym ułatwieniem jest znalezienie cechy, która wyróżnia nasz hotel na tle innych i budowanie na niej społecznościowej tożsamości obiektu. Jeśli budynek jest zabytkowy, czyż nie będzie atrakcyjną seria, dotycząca jego dziejów? Oczywiście forma takich informacji powinna być daleka od notki encyklopedycznej, a jak najbliższa krótkiej opowieści dziadka czy uzdolnionego przewodnika, znającego mnóstwo anegdot. Zachętą do interakcji mogą być z pewnością wszelkiego rodzaju święta, jak Wielkanoc, Pierwszy Dzień Wiosny czy Dzień Matki. Możemy jednak wzbogacić nasz kalendarz o wydarzenia nietypowe jak rocznica pierwszego lądowania człowieka na Księżycu, czy niekonwencjonalne daty, jak Międzynarodowy Dzień UFO, który jest obchodzony 2 lipca. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaprojektować własne eventy, czyniące obiekt atrakcyjniejszym dla gości. Weekend Golonki? Proszę bardzo. Atrakcyjna cena pobytów dla każdej Zofii w jej imieniny? Oczywiście! Zdecydowana większość hotelarzy ma dostęp do aparatu fotograficznego, spełniającego zwykle także funkcję kamery. Własnoręcznie wykonane zdjęcia i filmy mogą być ciekawym dodatkiem dla internautów. Należy pamiętać, że naszymi działaniami mamy zainteresować obserwatorów i zachęcić ich do tzw. share’owania, czyli przekazywania dalej. Miejmy jednak świadomość, że kilka pierwszych, nawet niezwykle ciekawych materiałów, prawdopodobnie nie spowoduje skokowego wzrostu popularności hotelu. Działalność w Social Mediach jest długotrwałym procesem.
Jak zachęcić do interakcji?
Wiemy już czego oczekują nasi przyszli fani. Zastanówmy się teraz, kiedy warto te treści serwować? Nie trzeba być specjalistą od mediów społecznościowych, aby wiedzieć, że internauci nie lubią dużo czytać. W sieci tekst jest zaledwie skanowany wzrokiem. Dlatego właśnie umieszczając wpis na Facebooku powinniśmy pamiętać o jego zwięzłości. Według badań, najefektywniejsze są wpisy o długości do 80 znaków (niewiele ponad połowa długości jednego SMS-a). Jak zachęcić fanów do interakcji? Najlepiej tak, jak w życiu. Niech wpisy przyjmują formę pytań prowokującą do nawiązania dyskusji. Pamiętajmy, że Social Media to komunikacja, dlatego priorytetem powinno być nawiązanie dialogu. Prowokujące do dyskusji pytania, interesujące opinie, ciekawostki z otaczającego nas świata – to wszystko zachęca do zaangażowania się w życie naszego profilu. Kiedy najlepiej angażować? Ten aspekt zależy od grupy docelowej obiektu. Jeżeli kierujemy dany wpis do klientów indywidualnych, lepiej jest zamieścić go wieczorem, ponieważ większość osób jest po pracy i szuka rozrywki w sieci. Jeżeli mamy więcej klientów biznesowych więcej czasu spędzają oni przed komputerem w pracy. Trzeba pamiętać, że średnie zaangażowanie internaut [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
poproszę jeden przykład POLSKIEGO hotelu który faktycznie zyskał dzięki promocji na Fejsie.
bo to jest tak jak z Yeti. Wszyscy słyszeli nikt nie widział. Wszyscy mają fanpag’e tylko nikt nie wie po co.
źródło problemu tkwi w braku umiejętności zarządzania tymi stronami. Wychodząc z założenia, że dla dobrej promocji wystarczy tylko mieć profil na fb, który uaktualnia się raz na rok to nie dziwi brak rezultatów. W Polsce social media to raczkująca forma promocji i jeszcze długo taką pozostanie.