Dobry basen to podstawa

Autor: Piotr Kowalski
Basen jest obowiązkowym elementem wyposażenia każdego obiektu SPA & Wellness, a także większości obiektów wyższych kategorii. Jednak w przeciwieństwie do basenów publicznych nie służy on do intensywnego pływania, ale do odpoczynku. A to ma wpływ na jego wielkość, głębokość, aranżację przestrzeni i dodatkowych atrakcji.   Z basenu w hotelowym SPA czasami korzystają nawet osoby, które… nie umieją pływać, ale chcą poprzebywać w wodzie lub koło wody, co samo w sobie ma pozytywne i uspokajające działanie na psychikę. Dlatego wręcz zaleca się, aby hotelowe baseny projektować tak, by nie można w nich było prowadzić ćwiczeń wyczynowych.   Na parterze czy na dachu? Baseny w obiektach SPA są nie głębsze niż 150 cm, a zazwyczaj ich maksymalna głębokość nie przekracza 135−140 cm. Rekreacyjny charakter często podkreślony jest przez ich nieregularne kształty, z wydzielonymi częściami dla różnego typu użytkowników. Powierzchnia lustra, w zależności od wielkości całego obiektu i zamysłu, jaki przyświecał właścicielowi, waha się najczęściej od 50 mkw. (choć bywają i mniejsze) do maksymalne 150 mkw. (np. 10 x 5 m, 12 x 6 m, 15 x 8 m). Akurat tyle, aby popływać dla odprężenia, albo przeprowadzić ćwiczenia rehabilitacyjno- aerobowe dla małej grupy. Wielkość sali basenowej jest w dużej mierze zależna od jej usytuowania w układzie przestrzennym hotelu. Najczęściej znajduje się na parterze i jest dużo wyższa niż pozostałe pomi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *