Wskaźniki ESG w obszarze nieruchomości

Autor: Andrzej Gutowski, Izabela Makowska-Kwiecińska

Pozafinansowe czynniki funkcjonowania przedsiębiorstwa są ważne z punktu widzenia regulacji prawnych. Mają one duże znaczenie dla banków oraz inwestorów instytucjonalnych czy indywidualnych. Istniejące wytyczne regulacyjne są dość ogólne, dlatego przedsiębiorstwa decydujące się na raportowanie niefinansowe stają przed decyzją związaną z wyborem odpowiednich wskaźników. Jakie dane ujawnić, aby stać się wiarygodnym partnerem dla inwestorów? Które mierniki wybrać w obszarze nieruchomości?

Wskaźniki omówione poniżej bazują na uznanych międzynarodowych ramach i standardach sprawozdawczości niefinansowej, jak również na obowiązujących regulacjach. Wskaźniki środowiskowe (E) Ten rodzaj wskaźników dotyczy wpływu na środowisko, jaki wywiera dane przedsiębiorstwo. Firma zobowiązana jest do ujawniania swojego wpływu w kontekście zmian klimatycznych, wykorzystania zasobów naturalnych oraz podejścia do kwestii zanieczyszczeń i odpadów. W wątku zmian klimatu przedsiębiorstwo ujawnia:

• łączną sumę emisji bezpośrednich i pośrednich gazów cieplarnianych,
• ilość energii zużytej w organizacji,
• potencjalny negatywny wpływ zmiany klimatu na organizację lub szanse wynikające ze zmiany klimatu,
• proces zarządzania emisjami, czyli działania firmy mające ograniczać emisje gazów cieplarnianych do atmosfery, i wyznaczone cele redukcji emisji. Wykorzystanie zasobów naturalnych wyraża się w ujawnieniu:

• ilości zużytej wody w przedsiębiorstwie,
• procesu zarządzania zasobami wodnymi,
• opisu polityki monitorowania i minimalizowania wpływu firmy na bioróżnorodność.

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *