NFRD, CSRD, TAKSONOMIA

Autor: Andrzej Gutowski

Zmniejszenie średniej globalnej energochłonności budynków na metr kwadratowy o co najmniej 30 proc. do 2030 r. to wyzwanie, które stoi przed branżą nieruchomości. Ramy formalne do osiągnięcia tego i innych zrównoważonych celów wytyczają europejskie środki prawne. Jakie działania w zakresie raportowania ESG wynikają z dyrektywy CSRD i innych regulacji?

Obok znanej od 2014 r. dyrektywy NFRD, dotyczącej obowiązku raportowania niefinansowego przez duże podmioty interesu publicznego, w listopadzie 2022 r. została przyjęta dyrektywa CSRD mająca zastąpić tę pierwszą. Jednocześnie firmy od 1 stycznia 2022 r. mają obowiązek stosowania kryteriów taksonomii UE, która ma uczynić proces raportowania jeszcze bardziej transparentnym.

NA POCZĄTKU BYŁO NFRD

NFRD (Non-Financial Reporting Directive) jest dyrektywą UE dotyczącą ujawniania danych niefinansowych, która nakłada obowiązek sprawozdawczy na duże podmioty interesu publicznego. Jednostki te zobowiązane są zarówno do ujawniania danych niefinansowych, jak i informacji na temat różnorodności. Od 2014 r. obowiązek raportowania miały banki, ubezpieczyciele oraz spółki notowane na rynku giełdowym, które spełniają kryteria dotyczące liczby pracowników (powyżej 5 tys. osób) oraz dochodowe (przychody powyżej 170 mln rocznie i suma bilansowa o wysokości 85 mln zł). Okazało się jednak, że dotychczasowe przepisy dotyczące sprawozdawczości niefinansowej były niewystarczające, co nadało bieg pracom przy dyrektywie CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive). Jej głównym zadaniem stało się wypracowanie bardziej szczegółowych wymogów sprawozdawczych dotyczących wpływu przedsiębiorstw na środowisko, prawa człowieka i społeczeństwo.

CSRD, CZYLI BARDZIEJ SZCZEGÓŁOWA DYREKTYWA

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *