Autor: Sylwi Bortniak
W Polsce panuje przekonanie, że "konsjerż" to osoba
wykonująca pracę łączącą część obowiązków kamerdynera
i hotelowego portiera.
Przez wiele lat to przedstawiciele profesji concierge edukowali gości, w jakim zakresie świadczą usługi oraz jakiego standardu mają prawo oczekiwać. Dziś kultura obsługi concierge rozwija się w tempie nieznanym do tej pory.
Wpływa na to kilka czynników. Do najważniejszych należą: postępy techniki, silna konkurencja oraz wzrost znaczenia indywidualnej o klienta. Concierge dzięki przynależności do własnych organizacji i stowarzyszeń zawodowych mają możliwość rozwijania umiejętności i wymiany doświadczeń w rozwiązywaniu najbardziej skomplikowanych zapytań lub sytuacji ze strony gości. Korzystają z cyklicznych programów szkoleniowych inspirujących do wykorzystywania własnych talentów na potrzeby codziennej pracy.
W hotelu i poza nim
W Polsce mało pisze się o profesji concierge. Brakuje także spolszczonej wersji słowa, co sprawia, że spotykamy różne wersje w tekstach pisanych. Gdy napotykamy na krótkie wzmianki, dowiadujemy się, że "konsjerż" to osoba wykonująca obowiązki lokujące się między czynnościami kamerdynera i hotelowego portiera, zawsze gotowa do usług na rzecz gości.
Pomija się esencję tej profesji, na którą składają się specyficzne predyspozycje osobowościowe związane z naturalną potrzebą niesienia pomocy innym oraz wyzwania, jakie niesie za sobą ten zawód. Świat usług i jego powszechne rozumienie zmieniły się diametralnie. Lecz nie zmieniła się wartość kontaktów międzyludzkich i sposób, w jaki poświęcamy uwagę innym. Zmieniły się za to oczekiwania osób korzystających z usług naszych hoteli.
To, co dla gości jest podstawowym elementem w obsłudze, często nie jest respektowane przez pracownik [...]
Przez wiele lat to przedstawiciele profesji concierge edukowali gości, w jakim zakresie świadczą usługi oraz jakiego standardu mają prawo oczekiwać. Dziś kultura obsługi concierge rozwija się w tempie nieznanym do tej pory.
Wpływa na to kilka czynników. Do najważniejszych należą: postępy techniki, silna konkurencja oraz wzrost znaczenia indywidualnej o klienta. Concierge dzięki przynależności do własnych organizacji i stowarzyszeń zawodowych mają możliwość rozwijania umiejętności i wymiany doświadczeń w rozwiązywaniu najbardziej skomplikowanych zapytań lub sytuacji ze strony gości. Korzystają z cyklicznych programów szkoleniowych inspirujących do wykorzystywania własnych talentów na potrzeby codziennej pracy.
W hotelu i poza nim
W Polsce mało pisze się o profesji concierge. Brakuje także spolszczonej wersji słowa, co sprawia, że spotykamy różne wersje w tekstach pisanych. Gdy napotykamy na krótkie wzmianki, dowiadujemy się, że "konsjerż" to osoba wykonująca obowiązki lokujące się między czynnościami kamerdynera i hotelowego portiera, zawsze gotowa do usług na rzecz gości.
Pomija się esencję tej profesji, na którą składają się specyficzne predyspozycje osobowościowe związane z naturalną potrzebą niesienia pomocy innym oraz wyzwania, jakie niesie za sobą ten zawód. Świat usług i jego powszechne rozumienie zmieniły się diametralnie. Lecz nie zmieniła się wartość kontaktów międzyludzkich i sposób, w jaki poświęcamy uwagę innym. Zmieniły się za to oczekiwania osób korzystających z usług naszych hoteli.
To, co dla gości jest podstawowym elementem w obsłudze, często nie jest respektowane przez pracownik [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz