Subtelne zmiany, które kształtują nową rzeczywistość

Autor: TOMASZ GESULIS, HTV Polska

W obliczu intensywnych przemian globalnej gospodarki, wywołanych czynnikami tak różnorodnymi jak pandemia COVID-19, konflikt w Ukrainie czy nowa „zimna wojna” technologiczna między USA a Chinami, następują mniej widoczne, ale równie znaczące zmiany. Jako technologiczny partner i dostawca dla hoteli, obserwujemy, jak niegdyś niezastąpione standardy pogrążają się w niebycie. Ta ewolucja trwa już od dobrych kilku lat. Skupmy się na trzech kluczowych aspektach: telewizji hotelowej, systemach DS (digital signage) i Wi-Fi.

Ewolucja, bo ten termin najlepiej opisuje sytuację, trwa już od dobrych pięciu lat. Jaskrawym przykładem tego procesu jest chociażby wybór matryc w telewizorach hotelowych. Z każdym rokiem są one coraz większe i inwestorzy w większości zaczynają wybierać telewizory 50- czy 55-calowe, a obserwujemy już zainteresowanie 65-calowymi urządzeniami do pokoi hotelowych. Dodatkowo niektórzy producenci poszli w kierunku znaczącej redukcji poboru energii elektrycznej, co pozwala zmniejszyć jej zużycie o nawet 35 proc. w porównaniu ze starszymi modelami.

Telewizja hotelowa – systemy zarządzania treścią, chromecast, multicast

Telewizja hotelowa ewoluuje na naszych oczach, praktycznie każda inwestycja jest związana z uruchomieniem zaawansowanego systemu do zarządzania treścią, takiego jak Samsung LYNK Cloud, LG PRO:Centric Cloud czy Otrum Mirage. Systemy te pozwalają z jednego pulpitu tworzyć zaawansowane i spersonalizowane treści informujące o obiekcie, usługach czy zasadach panujących w hotelu. Dodatkowo dzięki regułom i integracjom z PMS można wysyłać do gości spersonalizowane treści, zależne np. od wieku, płci czy narodowości klienta.

Ponadto bardzo ważnym elementem, jaki zyskał manager hotelu, jest możliwość centralnego zarządzania flotą telewizorów, a także zbierania statystyk z tego, co dzieje się „na telewizorze”. Funkcje typu „User flow” pozwalają śledzić i obserwować to, czym w ofercie hotelu interesuje się użytkownik. Dysponując takimi informacjami, manager lub dział marketingu może wysyłać spersonalizowane reklamy, co znacząco zwiększa ich skuteczność.

Cały proces dodatkowo przyspieszyła zmiana technologiczna w sposobie nadawania treści telewizyjnych, czyli przejście z DVB-T na DVB-T2 z kodekiem HEVC. Konieczność wymiany sprzętu spowodowała również przejście na rozwiązania typu Smart, które dają dodatkowe możliwości, takie jak uruchamianie aplikacji czy integracja z rozwiązaniami typu Chromecast [urządzenie podłączane do telewizora za pośrednictwem gniazda HDMI, które łączy się z Wi-Fi i pozwala bezprzewodowo przesyłać obraz i dźwięk z urządzeń mobilnych oraz platform streamingowych].

Dzięki specjalnym produktom, takim jak Otrum Cast, można przekształcić telewizor hotelowy w monitor i transmitow

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *