Igrzyska Europejskie a wyniki hoteli w Krakowie

Od 21 czerwca do 2 lipca trwają Igrzyska Europejskie Kraków – Małopolska 2023, promowane jako „największa multidyscyplinarna impreza sportowa w historii Polski” i „największa w tym roku impreza sportowa w Europie”. Jakie ma to przełożenie na krakowski rynek hotelarski? Czy impreza wypełniła rynek, a hotele przynajmniej powróciły do obłożenia i średnich cen z 2019 r. lub wręcz je przekroczyły? „Hotelarz” zapytał o to managerów krakowskich hoteli.

Wnioski? Przełożenie miała niewielkie, o ile jakiekolwiek, a jeśli już, to na największe hotele, gdzie zakwaterowani byli sportowcy, oficjele, organizatorzy i media. Impreza kibiców nie przyciągnęła, a dla części hoteli czerwiec był nawet słabszy niż ubiegłoroczny, bo – jak oceniają hotelarze – część turystów mogła się przestraszyć wyższych cen, które przed imprezą utrzymywane były przez hotele, mające nadzieję na większy ruch w tym czasie. Potem musiały te założenia cenowe zweryfikować w dół.

JOANNA CHWASTEK -PLUTA

Dyrektor generalna Mercure Fabryczna City Mercure Kraków Fabryczna City od otwarcia w październiku 2021 r. nieprzerwanie cieszy się rosnącym zainteresowaniem gości. Doceniają oni przede wszystkim jego położenie w multifunkcyjnym kompleksie Fabryczna City, jego architekturę, design wnętrz, profesjonalną obsługę i bliskość do najsłynniejszych atrakcji stolicy Małopolski. Czerwiec okazał się dla naszego hotelu rekordowy w obłożeniu i przychodach, choć Igrzyska Europejskie nie stanowiły dużego wzmocnienia, być może poziom naszych cen okazał się dla tego klienta barierą.

Uczestnicy zapełnili w Krakowie głównie akademiki i hotele niższych kategorii. Zapytania, które do nas trafiały, nie potwierdzały się ze względu na niższy budżet tych grup. Kraków broni się przede wszystkim rosnącą ilością biznesu powracającego do biur. Pomimo w dużej mierze kontynuacji pracy zdalnej, liczba pracowników w biurach rośnie. Przyczyną jest ciągły rozwój tego sektora. Kraków staje się coraz bardziej biznesowy.

Wróciły również szkolenia, konferencje i spotkania firmowe. W biurowcach Fabrycznej Office Park ma już swoją siedzibę 17 firm i pracuje ponad 3 tys. osób. A to dopiero połowa możliwości obłożenia Fabrycznej City. Perspektywy dla naszego hotelu są więc bardzo optymistyczne. Z niecierpliwością czekamy też na polepszenie sytuacji za wschodnią granicą i powrót dużych wydarzeń do Krakowa, a wraz z nimi gości zza oceanu i jeszcze lepszych wyników hotelu.

PRZEMYSŁAW SWACHA

Dyrektor generalny Ferreus Modern Art Deco W mediach można było przeczytać, że Igrzyska Europejskie to impreza mało znana, a trybuny świecą pustkami. Dlatego brak zainteresowania ze strony kibiców nie może się przełożyć n

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *