Prawie 1/3 konsumpcji w gastronomii odbywa się pomiędzy standardowymi posiłkami, a przekąski stały się gorącym trendem, wzmacnianym przez inne trendy, w tym poszukiwanie nowych doświadczeń kulinarnych i wzrost popytu na żywność „plant-based” (opartą na roślinach).
Wzrost popytu na roślinne alternatywy
Rynek roślinnych alternatyw mięsa i nabiału rośnie zarówno w ujęciu globalnych, jak i w Polsce. Zapotrzebowanie na produkty wegańskie widać również w branży HoReCa - z perspektywy gości, którzy szukają bezmięsnych opcji w menu, jak i restauratorów, którzy wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom i dodają do kart wegańskie wersje „klasyków” lub całkowicie nowe propozycje bez mięsa i innych produktów zwierzęcych.
3 nowe roślinne przekąski w portfolio gastronomicznym AVIKO
Aviko powiększyło portfolio przekąsek dla gastronomii o roślinną podkategorię Green Delight, w skład której wchodzą 3 wegańskie produkty:
- Plant Based Chicken Pops (chrupiące popsy z roślinną alternatywą kurczaka),
- Plant Based Chili Cheezz Nuggets (pikantne nuggetsy z roślinną alternatywą sera) i
- Plant Based Cheezz Onion Rings (chrupiące krążki z roślinną alternatywą sera i cebulą).
Wszystkie 3 produkty niosą szereg konkretnych korzyści dla restauratorów:
- policzalność ułatwia porcjowanie i kalkulację food cost,
- produkty mrożone, a więc dostępne cały rok w powtarzalnej wysokiej jakości, brak odpadów,
- smak zbliżony do mięsnych i serowych wersji – polubią je nie tylko weganie,
- możliwość kreowania nowych okazji jedzeniowych w menu (przekąski między standardowymi posiłkami, dostępne o każdej porze dnia),
- możliwość komponowania zestawów przekąsek (tylko wegańskich albo łączonych z innymi już dostępnymi w karcie przekąskami),
- wszechstronność zastosowania: samodzielna przekąska, element zestawu przekąsek do dzielenia się, dodatek do burgera, sałatki, wrapa,
- dzięki chrupiącej panierce, która dłużej utrzymuje ciepło wewnątrz produktu, można je serwować w menu na wynos i na dowóz.
Dodaj komentarz