Rozmowa z Małgorzatą Kalinowską-Klimek,
VP franchise operation Poland & Eastern Europe Accor
Accor wprowadza nową strukturę organizacji marek z podziałem na dwie dywizje: premium, midscale i economy oraz luxury & lifestyle. To oznacza jakieś zmiany dla franczyzobiorców, obecnych i przyszłych?
Nowa struktura organizacyjna rozległego portfolio marek grupy Accor na całym świecie jest odpowiedzią na zmiany rynkowe, tak by jak najlepiej wspierać naszych partnerów w ciągle przeobrażającej się sytuacji rynkowej. Zależy nam na tym, by jak najlepiej i najskuteczniej zaspokajać ich potrzeby, a także adresować oczekiwania gości z pełną przejrzystością i wydajnością operacji biznesowych. By to osiągnąć, grupa wydzieliła dwie dywizje marek, które będą zarządzane w podobnym jak dotychczas modelu na poziomie poszczególnych regionów, zależnie od potrzeb partnerów.
Pierwsza dywizja to tzw. power brands, czyli wszystkie marki premium, midscale i economy, jak np. Pullman, Swissotel, Mövenpick, Novotel, Mercure, rodzina hoteli ibis. Druga to marki luksusowe i lifestyle'owe, jak np. Raffles, Fairmont, Sofitel, MGallery. Ta zmiana pozwoli nam jeszcze sprawniej wykorzystywać portfolio marek przy zachowaniu wciąż rosnącej dynamiki rozwoju.
Z perspektywy franczyzobiorców taki podział przyniesie jeszcze wyższą efektywność wsparcia grupy w codziennych operacjach, serwisie i bieżącej pracy.
Na czym polega to wsparcie Accoru? I czy potrzeby franczyzobiorców zmieniły się w ciągu ostatnich dynamicznych lat?
Warto na wstępie podkreślić, że w podstawowej definicji działalność franczyzowa opiera się na znaku towarowym, dystrybucji i marketingu. Jednak dzisiaj franczyzobiorcy otrzymują także szeroką gamę dodatkowych usług wspierających ich biznes.
W przypadku hotelarstwa jest to wsparcie np. działów ryzyka, które obejmuje protokoły, narzędzia oraz pomoc hotelom w sytuacjach kryzysowych, czy działów sprzedaży – uzupełniających rozwiązania dystrybucyjne partnerów. W takim ujęciu zmieniające się potrzeby franczyzobiorców są następstwem transformacji całego rynku, którą bez wątpienia zainicjowała pandemia.
W ostatnich latach widzimy znacznie większą potrzebę wsparcia sprzedaży, wobec czego często kierujemy się w stronę rozwiązań wspierających te operacje. Co istotne, podejście do sprzedaży, wybór oraz dotarcie do kluczowych grup i segmentów dla partnerów również się zmieniło.
Dzisiaj znacznie mniejszy udział w operacjach franczyzowych mają działy MICE, a znacznie mocniej rośnie wsparcie w zakresie CSR i inicjatyw przyjaznych środowisku, co wynika z wciąż zmieniających się przepisów i regulacji. Jako globalny lider rynku, z jednym z najbogatszych i najbardziej zróżnicowanych portfolio marek, gwarantujemy na partnerom nieograniczone możliwości elastycznego rozwoju oraz skuteczną i efektywną operacyjność.
Możemy wyposażyć naszych partnerów pod każdym kątem, stosownie do ich potrzeb, tak by wesprzeć ich wzrost. Dopasowujemy się każdorazowo do specyficznych potrzeb. Nasze zespoły eksperckie służą wsparciem w zakresie porównań i analiz rynkowych, ekspertyz dotyczących rebrandingu, szacunku kosztów i estymacji zasobów, poszukiwania inwestorów.
Do tego dochodzi rentowność projektu, wybranie najlepszego konceptu, dobór designu czy optymalizacja kosztów.
Jak można opisać generalne zmiany oczekiwań klientów hoteli w ciągu ostatnich 10 lat?
Ostatnie lata w największym stopniu pokazały, jak elastyczna
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz