Dokładnie 18 marca 2013 r. strona Travelist.pl pojawiła się w sieci. Pierwsza transakcja została odnotowana już dzień później. Był to jednodniowy pobyt w hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów. W 2014 r. wszystkie udziały zostały wykupione przez brytyjską spółkę Secret Escapes.
– Był to dla nas przełomowy moment. Dołączyliśmy do czołowej światowej grupy w branży turystyki online, a nasza oferta otworzyła się na ponad 20 krajów na trzech kontynentach – mówi Agata Szulc, CEO Travelist.pl.
Dwa lata później firma otworzyła swoje pierwsze biura za granicą: w Pradze, Budapeszcie i Żylinie. Startują wówczas strony travelist.cz, travelist.sk i travelist.hu. Zaledwie po roku Secret Escapes przejmuje lokalnego lidera na rynku czeskim i słowackim, grupę Slevomat/Zl’avomat. Travelist wycofuje się wówczas z działalności zagranicznej pod swoją marką, stawiając na zacieśnianie współpracy regionalnej pod postacią grupy.
W 2016 r. Travelist.pl stanął na podium największych serwisów rezerwacyjnych w kraju. W 2018 r. odnotował 5 mln zarejestrowanych użytkowników, a w 2019 r. znalazł się w gronie tysiąca najszybciej rozwijających się firm w Europie według rankingu FT1000 „Financial Times”. W 2020 r. łączna wartość rezerwacji za pośrednictwem Travelist.pl przekroczyła 1 mld zł.
Choć lata 2020-2021 były dla polskiej turystyki trudne ze względ una pandemię i lockdowny, Travelist.pl nie wstrzymał swoich działań. W tym czasie na fali powrotu do rodzimej turystyki zrealizował kampanię „Poznaj Polskę” z udziałem Pauliny i Tomka Torresów. Ambasadorzy odwiedzili 12 miejscowości, a efektem tych podróży było stworzenie kolekcji autorskich filmów, artykułów w Magazynie Travelist oraz przewodników do pobrania przed podróżą. Videoprzewodniki obejrzało prawie 1,5 mln osób, a cała kampania otrzymała nagrodę PR Wings w kategorii Social Media & Influencer Marketing.
W 2022 r. Travelist.pl rusza z kampanią „Mamy Twój pomysł na…” w odsłonie letniej i zimowej. Działania zakładały zarówno reklamy telewizyjne, digital marketing, jak i media relations. W tym samym roku marka została turystycznym liderem reklamowym w internecie. Plasuje się na pierwszym miejscu pod względem dotarcia do realnych użytkowników w rankingu top 15 marek online w kategorii travel według Gemius Polska. Wyprzedza portale takie jak m.in. Booking.com, Wakacje.pl czy Rainbow.
– Mocno inwestujemy w rozwój technologii oraz marketing. Śmiało wyznaczamy sobie cele na przyszłość. W 2022 r. mieliśmy 34,3 mln zł przychodów oraz 617 tys. zysku netto. W tym roku planujemy zwiększyć swój przychód o 15-20 proc., a zysk o ok. 500 proc. – deklaruje Agata Szulc.
W planach jest poszerzanie oferty o bilety lotnicze i tworzenie elastycznych pakietów. Z usługi tej już dziś korzystają spółki należące do grupy Secret Escapes w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Skandynawii.
Dodaj komentarz