Centra Pobytowe – wyjście awaryjne

Autor: Jan Kordasiewicz
Autor jest wspólnikiem w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz


Centra pobytowe dla drużyn na EURO 2012 powinny być gotowe już za rok. Jednak wszyscy, którzy choć trochę znają stopień realizacji inwestycji, doskonale zdają sobie sprawę, że ten termin jest bardzo trudny do dotrzymania. Kryzys finansowy nie pomaga, ale inwestorzy, a w szczególności gminy, powinni szukać awaryjnego wyjścia z sytuacji.



Aż 44 miejscowości zamierzają gościć 16 finalistów piłkarskich Mistrzostw Europy, ale na razie żaden z tych ośrodków nie spełnia wymogów UEFA. Wymogiem jest przecież co najmniej 4-gwiazdkowy hotel na 60 pokoi, oprócz tego posiadanie pełnowymiarowego boiska piłkarskiego z trybuną na tysiąc widzów i trzy płyty treningowe. Szefowie PZPN i spółki PL.2012 przekonują, że uda się wynegocjować dłuższy termin na osiągnięcie tych celów, ale tak czy inaczej trzeba je spełnić w bardzo krótkim czasie - jeśli nie 12, to maksymalnie 24 miesięcy, a im wcześniej, tym lepiej.


Samorządy budują hotele

Do tak skomplikowanej inwestycji inwestorzy powinni przygotować się w sposób bardziej zorganizowany. Wyjściem z tej sytuacji w czasach kryzysu jest znaczące zaangażowanie samorządu. Poniżej przedstawimy ścieżkę postępowania, którą należy realizować, aby gmina mogła otworzyć i prowadzić hotel stanowiący przecież normalną działalność gospodarczą. Podmioty publiczne w przypadku działalności gospodarczej mogą ją podej [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *