Whotelowych SPA często mamy do czynienia z audytem, jednak nie zawsze taka forma kontroli jest dobrze przygotowana. Dlaczego? Bo niekiedy sami dobrze nie wiemy, jaki obszar powinien być poddany ocenie. Zacznijmy zatem od początku, czyli od samej decyzji o tym, aby taką kontrolę przeprowadzić. Często słyszę od inwestorów: jestem niezadowolony z pracy SPA, choć co prawda goście wychodzą z zabiegów zadowoleni, ale SPA nie przynosi zysków.
Albo: mam straty z departamentu SPA, które muszę pokrywać z pokoi, bo inaczej nie zarobią na wypłaty. Niekiedy słyszę też: kupiłem wyposażenie do gabinetów SPA, które nie jest wykorzystywane i obrasta kurzem.
Aby dobrze sprofilować audyt hotelowego SPA, trzeba w pierwszej kolejności określić obszar, jaki chcemy poddać ocenie. Czy jakość usług jest niesatysfakcjonująca, bo goście nie powracają na zabiegi? A może notorycznie musimy odwoływać rezerwacje w SPA, ponieważ nie ma kto wykonywać zabiegów? Albo mimo wielu zabiegów w SPA, brakuje pieniędzy na pensje?
Kto powinien przeprowadzić audyt jakości usług SPA …
Po określeniu obszaru, jaki chcemy poddać kontroli, należy dokładnie zbadać rynek audytorów hotelowych SPA, aby zlecenie audytu dało nam wymierne efekty, czyli zmianę na lepsze. Zacznijmy od audytu jakości usług SPA i tego, kto powinien zostać zaproszony do ofertowania takiej usługi. Nie spełni oczekiwań osoba, który nie legitymuje się wiedzą fachową z obszaru beauty, SPA, wellness i nie ma praktycznego doświadczenia, ponieważ nie będzie potrafiła przygotować obiektywnego wzoru, do którego to będzie porównywała wykonaną usługę SPA.
Jedyne, co będzie mogła zrobić, to ocenić ją według własnych – pytanie, czy właściwych – kryteriów. W przypadku kontroli jakości świadczonych usług audytor musi być fachowcem z wykształceniem kierunkowym. W przeciwnym razie ocena taka będzie subiektywna. Wyznaczanie standardów jakości usług SPA na podstawie „jak ja chciałabym, aby ten zabieg był wykonany” nie powinno się zdarzać w profesjonalnie zarządzanym SPA.
Decydujące znaczenie ma technika wykonania zabiegu oraz normy i schematy zabiegowe w
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz